Now Reading
Învățământul în lume, episodul 1. Școala în Anglia

Învățământul în lume, episodul 1. Școala în Anglia

Programa este prea încărcată, modalitatea de predare învechită, orarul prea lung, copiii prea mulți în clasă, pretențiile exagerate. Sunt realități ale sistemului românesc de învățământ, care se discută până la epuizare în toate mediile. Părinții sunt tot mai speriați și întorc capul cu speranță către modele de succes din afară. Nu că pe acolo ar zbura zâne cu baghete magice și nu ar exista lipsuri, ci doar pentru că aceste sisteme sunt centrate mai mult pe copil și nevoile lui și se perfecționează în permanență tot întru binele micului viitor cetățean.

Școala în lume. Azi, școala în Anglia

M-am gândit că ar fi util și interesant să aflăm cum e școala în „lumea civilizată” , așa că mi-am luat la întrebări prietenii și cunoștințele de prin țări străine, cu copii de vârstă școlară. Am vrut să aflu părerea omului din postura de „client” al sistemului de învățământ.

Astăzi tragem cu ochiul la sistemul britanic. Aflăm cum e școala în Anglia de la Alexandra Albu, blogger la Albuletzi, mămică posesoare de Mara de 10 ani și rezident în țara Reginei-mamă de un an și jumătate. Am întrebat-o pe Alexandra cam tot ce cred eu că și-ar dori un părinte să afle despre școală, de la modalitatea de înscriere/repartizare, sistem de notare, teme, activități. Bonus, aflăm cum e școala în Anglia din dublă pespectivă, pentru că Alexandra povestește atât ca părinte, cât și ca angajat aflat în interior. La scurt timp de la mutare, a reușit să obțină un post de supraveghetor la școala unde învață fetița ei.

Vă avertizez că e articol de citit atent, întors la el și făcut cruci de Doamne ajută să apucăm și noi astfel de lucruri, pe aici sau, mai degrabă, prin alte locuri.

Cum înscrii copilul la școală

În Anglia copiii se înscriu la școală până în luna martie a anului școlar care va începe în prima săptămână a lui septembrie. Există două luni în care părinții pot cere un loc într-o școală. Dacă vii după luna martie, ceri loc dar va trebui să aștepți până după începerea anului școlar, pentru ca Autoritatea Locală de Învățământ din Primărie să știe exact ce locuri sunt disponibile și unde.

Înscrierea la școală se face pe “arii de acoperire” catchment areas, adică acolo unde locuiești. Pe raza domiciliului ai, de obicei, mai multe școli primare și cel puțin una secundară. Poți cere să mergi și la altă școală, mai departe, dar vei fi primit doar dacă există locuri disponibile, după ce toți din aria respectivă au fost primiți.

Părintele nu are nici un cuvânt de zis în alegerea clasei sau a profesorului.

Cât durează procesul de înscriere

Nu durează. Dacă ceri înscrierea în acele două luni, la final de martie primești scrisoarea acasă cu școală care ți se alocă. În cazul nostru a trebuit să așteptăm prima zi de școală, scrisoarea a venit la câteva zile după.

Structura de învățământ

Învățământul primar cuprinde 7 ani și are la catedră profesor de clasă. În fiecare an ai alt profesor, rar se întâmplă să ai doi ani același profesor. Sistemul e gândit astfel încât copilul să învețe să relaționeze cu diferiți adulți. Și ca profesorul să învețe să relaționeze cu cât mai mulți copii și cu clase cât mai diverse ca an și dezvoltare. Profesorii pot preda anul acesta la anul Reception, unde sunt copii de 4 ani și anul următor pot preda la anul 6 unor copii de 11 ani.

Primul an este Reception Year, urmat de anii 1-6. Astea sunt școlile primare. Există în unele școli, înainte de Reception și Nursery, echivalentul creșei. Acolo sunt primiți copiii după vârsta de 3 ani, când statul oferă un număr de 30 de ore gratuite pentru părinții care muncesc. Dacă ai bani, plătești și lași copilul toată ziua, și atunci îl poți duce și mai mic.

Reception Year, învățarea deprinderilor de școală

Reception Year e foarte asemănător cu școala, însă e mai mult o grădiniță. Totul e orientat pe învățarea prin joc. Învață litere, învață să numere până la 100, învață despre natură, animale, științe, pe înțelesul lor.

Cel mai mult învață regulile de comportare în mediul școlar. Învață să meargă în șir indian. Da, sună ciudat, însă aici copiii chiar merg în mod ordonat, unul după altul, oriunde merg prin școală. Aici nu există alergat în școală decât la ora de sport. La Reception ei au 4 ani, unii 5, sunt mici și nu știu să stea liniștiți, așa că asta sunt învățați de fapt. Au multe activități senzoriale, li se pun cădițe cu apa, nisip, spumă de ras, cereale cu apă, gelatină, boabe de fasole, etc, în care ei să se bălăcească.

Autonomia directorului de școală

Fiecare director de școală e stăpân pe tarlaua lui. El decide CUM vrea să facă învățământ. Directoarea școlii noastre are aplecare către Montessori, de aici activitățile respective, în alte școli abordarea poate fi diferită.

Anii 1-2 sunt numiți Key Stage 1, anii 3-6 Key stage 2, sunt două etape de învățare-dezvoltare. După anul 6 copiii se mută la școala secundară pentru următorii 6 ani.

Câți copii sunt în clasă?

Depinde de zonă. Numărul maxim prevăzut de lege este 30 dar de obicei sunt cam 25, pentru că se consideră că nu e ok să lucrezi cu prea mulți. Dacă apar elevi mulți, se mai formează o clasă. Dacă nu mai există spațiu pentru altă clasă, elevii sunt îndreptați către alte școli.

Oră decentă de începere a cursurilor

Ora de începere a cursurilor este 9, însă copiii sunt așteptați la școală la 8.40. Se aliniază în șir indian, fiecare clasă, pe terenul de sport. Profesorul sau asistentul vine și își ia clasa și o conduce în interior. Dacă ajungi după ora 9 la școală, găsești poarta către teren închisă, părintele trebuie să sune la ușa din față, să meargă la secretariat și să completeze un formular cu motivul întârzierii.

Absență fără dovadă 5 zile

Aici nu există “absențe” numărate, există procent din timpul școlar în care lipsești. Adică ai 85 la sută prezență, sau 90 sau 100%. Dacă copilul este bolnav, părintele trebuie să sune dimineață la școală și să anunțe. Dacă n-ai sunat și copilul nu apare, sistemul îți trimite sms pe telefon “copilul dvs a lipsit la înregistrare azi”. În principiu trebuie să explici ce are copilul și e suficient. În cazul în care copilul e atât de bolnav încât necesită mai mult de 5 zile școlare de pauză, atunci va trebui să aduci o notă de la medicul de familie. Asta e la fel și la job, poți lipsi medical o săptămâna fără să aduci dovadă, mai mult de atât necesită dovadă. Nu, oamenii nu o să presupună că minți, doar ești bolnav. Dacă copilul lipsește mai mult de o săptămână și nu ai dovadă medicală, poți fi amendat cu 60 de lire per cap de părinte pe săptămână . Asta se face prin intermediul unui judecător.

Programul zilei

Programul nu e pe alese, e același în sensul de Math și Literacy dimineață, dar în rest activitățile depind de profesor, de profesorul de limbi și cel de sport. Joia după amiază se cheamă PPA, este ședința de planificare săptămânala a profesorilor și conducerii, timp în care copiii fac activități amuzante (pe care și le aleg dintr-o lista la începutul semestrului) cu asistenții de profesor. Pot fi activități sportive, înot, arte, dansuri.

After school și activități extra

După școală, copiii fie pleacă acasă, fie rămân la cluburi. Școală noastră oferă gratuit cluburi de la ora 3.15 până la ora 4. După ora 4 școala oferă “Afterschool Club”, contra cost, unde pot sta până la ora 6 și primesc și cină. Dimineață de la 7.50 există “Breakfast Club”, tot contra cost, pentru părinții care trebuie să meargă mai devreme la muncă. Sumele sunt mult mai mici decât dacă plătești o bonă, însă nu toate școlile oferă așa ceva.

Cursuri opționale nu există, tot ce este în școală este gratuit. Ni se cer câteodată bani dacă sunt duși cu trenul undeva, pentru excursii sau donații.

Pauzele și masa

În timpul zilei sunt două pauze. Una de 15 de minute la ora 10 și cea de prânz, care la noi are doar 30 de minute pentru că directoarea a decis că celelalte 30 sunt mai bine folosite ca oră de sport zilnică pentru copii. Adică fac sport organizat zilnic, în loc să alerge de nebuni la prânz. În prima pauză există un “tuck shop” în sala de sport, adică li se oferă, contra cost un fel de mic dejun. Pâine prăjită, sticluțe cu lapte, cutiuțe cu cereale, etc. În rest, aleargă afară pe pajiște.

La prânz, cei care doresc masă de la cantină (contra cost, circa 2 lire pe zi) se aliniază și merg la cantină, în două serii. 12 și 12.30. Cei care au pachet de acasă, rămân în clase și își mănâncă mâncarea. După ce termină de mâncat merg afară la joacă. La finalul seriei, se sună din fluier, ei se aliniază pe clase, profesorul vine și îi ia înapoi în clasă. În clasă se face prezența din nou ca să știe sigur că toți copiii sunt la locul lor și niciunul nu e pierdut pe undeva.

Ce mănâncă copiii

Cantina oferă mâncare preponderent organică, gătită la față locului. Nu se folosește sare deloc, li se oferă două variante, cu carne sau vegetariană, copiii aleg dimineață la înregistrare ce variantă doresc în ziua aia. Părinții au meniul dat de la școală, există meniu pe 3 săptămâni, apoi se reia de la capăt. Joia e mereu ziua cu pizza iar vinerea mereu cea cu fish fingers și chips. În rest, carne cu legume diverse și un desert. Cei care au pachet de acasă sunt urmăriți să nu aducă dulciuri concentrate. Adulții care îi supraveghează trebuie să vadă dacă vreunul nu are mâncare destulă și ce se întâmplă cu mâncarea lor.

Vacanțele

Sunt mult mai puține ca număr de zile. Cursurile sunt structurate în term (semestru) împărțit în două  – half term –  despărțite de o săptămâna de vacanță, în așa fel încât să nu existe mai mult de 6 săptămâni consecutive de cursuri. După ce am observat copiii din școală, pot spune cu mâna pe inimă că în săptămâna 5 sunt toți varză cu capul :-). Obosiți și agitați.

În ultima săptămână e cu relaxare și cu activități distractive. Așadar,  școala începe la început de septembrie și continuă până prin noiembrie, când e prima vacanță. Apoi de Crăciun 2 săptămâni, de Paște 2 și încă două half termuri, una în februarie și una în mai. Școala se termină după 20 iulie. Vacanța de vară are doar 6 sau 7 săptămâni

Programa. Copiii învață cu capul, nu din manuale. Profesorii au libertate asupra tematicii și modului de predare

Programa este structurată pe “core subjects”, care în cazul școlilor primare înseamnă Literacy și Math și restul de subiecte care variază de la muzică la design și tehnologie, IT, geografie, istorie, arte, limbi străine și educație religioasă. Pe fiecare semestru ei au o “temă”, o poveste, un subiect mai mare în jurul căruia se construiesc toate “materiile”.

Profesorul are un ghidaj despre ce anume trebuie să știe un elev la finalul anului, însă el (și școala, prin directorul care compune politica de studiu), are libertatea să facă treabă cum crede de cuviință. Cu ce vrea el. În ce fel vrea el.

Copiii nu au “manuale” sau cărți. Au caiete, unde profesorul le lipește foi cu activități sau unde scriu ei, în funcție de moment sau cerință. Copiii au în fața lor un om care le explică lucruri. Li se dă inițial un “cold task”, adică niște întrebări despre ceva ce ei n-au învățat la școală. Că să vadă profesorul ce știu ei, ce înțeleg ei din treaba aia. Apoi, vreo lună sau două, li se predă chestiunea cu pricina, după care primesc “hot task”, adică din nou, întrebări despre respectivul subiect. Și se observă progresul. Sau stagnarea, după caz.

Zilele de tranziție

Anii Reception și 6 au zile de tranziție în iunie. Copiii care vor urmă să intre la școală în toamnă, vin o zi la școală alături de ceilalți copii pentru a cunoaște profesorii, personalul, pentru a vedea clasele și a nu  fi speriați în septembrie. Cei de anul 6 au zile ale porților deschise la toate școlile secundare din oraș, pot merge acolo să le vadă, să aleagă. După ce au ales, merg la școala aleasă o zi, la final de an, în vară, la cursuri.

Deasemenea, există zile de tranziție pentru toți copiii din școală, tot în vară, fiecare clasă merge cu un an mai sus, să-și cunoască următorul profesor, pe cel pe care îl vor avea în toamnă. Petrec întâi o jumătate de zi cu el, apoi o zi întreagă, fac activități amuzante iar profesorii se dau peste cap să îi cucerească pe copii, să îi facă să aștepte cu mare bucurie începerea școlii în toamnă.

Sistemul de notare și evaluare

Pentru elev nu există sistem de notare. El nu primește note, uneori au fișe de activități cu punctaje pe care și le calculează singuri. Criteriul principal e cel al PROGRESULUI. Asta se măsoară în mod principal aici. Există și criterii detaliate pe fiecare materie, pe fiecare etapă de învățare, semestru, astea se cheamă “trakers” și le au doar profesorii.

La final de an, părinții primesc o scrisoare unde li se spune scorul total al copilului la Math, Reading și Literacy. Are 3 puncte: 1 – sub așteptările vârstei, 2- în grafic cu așteptările vârstei și 3 – peste așteptările vârstei, învățare în profunzime. Într-un an ai 2 ședințe cu părintele, unu la unu sau și cu copilul dacă acesta dorește. 10 minute. Ți se arată caietele de la școală (pe care le primești acasă la final de an), ți se spune ce face copilul. Personalul este instruit să sublinieze părțile pozitive, nici un părinte nu e chemat acolo să fie tras de urechi, e chemat să i se spună ce e bine, cât s-a progresat și unde mai e nevoie să insistăm.

Uniforma

Toate școlile au uniformă personalizată care este sfântă. Nu poți merge la școală îmbrăcat cu altceva. Uniforma constă în pantaloni negri sau gri închis, fustă idem, pantofi negri neapărat închiși, copiii nu au voie în sandale niciodată. Și nici personalul, e safety hazard. În sus, tricou alb polo și pe deasupra cardiganul cu inscripția școlii.

Pentru vară, băieții au pantaloni scurți iar fețele rochițe subțiri, pepit, fie cu roșu, fie cu verde. Uniforma pentru sport e pe bază de tricou roșu și pantaloni negri. Plus adidași. Sportul e dus lunea și rămâne la școală până vineri când e adus la spălat.

Personalul auxiliar are, de asemenea, uniformă. Doar profesorii, directoarea și secretariatul se îmbracă cum vor ei, în rest adulții școlii trebuie să fie recunoscuți de copii. Toți avem legitimație de gât în permanență. Părinții sunt primiți în școală oricând, dar trebuie să sune la ușă și apoi să primească un abțibild cu “vizitator” pe care să îl pună în piept. Cine circulă altfel prin școală e considerat intrus și luat la întrebări.

Siguranța în școală

Fiecare accident (lovitură, zgârietură) e notat într-un caiet special. Există cameră de prim ajutor și tot personalul are training în acordarea primului ajutor copiilor. Loviturile la cap sunt extrem de importante, copilul primește îngrijiri, un abțibild în piept pe care scrie “m-am lovit la cap” și ora la care s-a întâmplat, precum și o scrisoare pentru părinte, scrisoare în care sunt explicate simptomele unei contuzii serioase și când trebuie dus copilul la spital.

Dacă se întâmplă un accident mai serios în școală, e chemată imediat Ambulanța, care trimite imediat un echipaj mai mic, cu mașină mică, să evalueze situația și dacă e cazul, mașină mare pentru transport la spital. Totul se întâmplă foarte repede.

Angajații școlii, curați ca lacrima

Dacă un copil fuge din școală, școala nu mai poate face nimic decât să anunțe Poliția, care se ocupă de asta. Au fost momente în care au ridicat un elicopter în aer în 10 minute, ca să găsească copilul fugit. Deasemenea, se anunță părinții care trebuie să lase tot și să se prezinte la școală sau la Poliție, să preia copilul.

Când te angajezi în școală trebuie să aduci cazierul pe ultimii 5 ani. Există o listă națională a celor care au făcut infracțiuni legate de siguranță copiilor, a tinerilor, bătrânilor sau oamenilor cu handicap. Dacă faci orice, ești trecut pe lista aia și nu te mai poți angaja niciodată într-o instituție unde există categoriile respective. Și cred că nici alții nu-s așa dornici să te mai angajeze vreodată.

Accent pe individualitate și puterea de a alege

Aptitudinile  sunt încurajate. Copiii sunt îndrumați către pasiunile lor personale, au de multe ori activități care implică să aleagă ei ce vor să facă. Majoritatea chestiilor pe care le fac le aleg. Dacă profesorul de sport îl vede că are înclinație către anumite sporturi, îl îndruma către cursuri din afară școlii, și tot așa.

Despre teme și copiii care nu învață

Copiii care nu învață… nu învață. Sunt ajutați să învețe, se insistă, se lucrează cu ei separat, părinții sunt chemați la ateliere și consiliere. Nu cred că există repetenție aici, cel puțin nu în școală primară. Dacă nu își fac tema săptămânală și-o vor face în pauze la prânz la școală. Dacă nu citesc zilnic, vor citi la prânz la școală, sau în alte momente. Fiecare elev are un caiet de lectură în care părintele trebuie să semneze zilnic câte pagini din ce carte a citit copilul. Este extrem de important să citească zilnic.

Tema este săptămânală, până în anul 4 inclusiv, se da o săptămâna la Math una la Literacy, din anul 5 se da la ambele. Tema e primită vinerea și se predă la școală în miercurea următoare. De cele mai multe ori copilul are capacitatea să o rezolve singur, fără ajutor sau cu foarte puțin ajutor din partea părinților. Rezolvarea nu durează (în anul 5 când sunt două  materii) mai mult de 30 de minute.

Despre ora de religie

Anglia este un stat non-laic, în care biserica este parte din stat. Însă religia nu este obligatorie. Dacă nu dorești, ei au grijă ca copilul să facă altceva în orele respective.

Ziua începe cu Assembly care este adunarea tuturor copiilor din școală în sală de mese. Li se povestește despre bine, rău, morală, etică, etc. Mai puțin despre Iisus sau alte chestii. Li se dau exemple de pilde din Biblie, din cele pline de morală. Prietenie. Bunătate. Corectitudine. Iertare. La clasă studiază și alte religii, de la Islam la Iudaism. Sunt duși de două ori pe luna la biserica din cartier unde li se povestesc lucruri. Au fost duși la moschee și li s-a explicat cultul. Vor să îi ducă și la Templu și la alte culte, ca să îi învețe despre diverse religii. În fiecare clasă există un colț pentru citit (o mini-căsuță din lemn, plină cu cărți) și un colț de reflectare, legat de chestiile religioase.

Comunicarea cu profesorii și conducerea școlii

Există newsletter săptămânal, există sistemul informatic care ne transmite sms-uri și există secretariatul care ne dă mailuri.

În plus, profesorii trimit prin copii scrisori aproape zilnic. Pentru diverse activități, informări, invitații să mergem în clasă să îi vedem la anumite activități, etc. Dimineață când îl duci sau după amiază la ieșire, profesorul stă cu ține de vorbă oricât dorești, despre orice legat de copil sau școală. Directoarea poate fi găsită acolo toată ziua, stă de vorba cu orice părinte vine la ea, nu există să trebuiască “programare”. Dacă ai o problemă și n-ai găsit înțelegere undeva mai jos, te duci direct la ea.

Consiliere psihologică

În școală există mai mulți adulți specializați în așa ceva și oricum toți profesorii au studii în sensul asta. Există Safeguarding Manageri, adică câțiva oameni din conducere care trebuie să urmărească cazurile sociale și să fie atență ca acei copiii să nu fie în pericol acasă. De câte ori este un caz de genul asta anunțat la nivel național – copii omorâți sau neglijați de părinți sau familie, se face ședința și se discută despre el. Se fac traininguri bi-anuale despre așa ceva, întregului personal. Family Workers sunt cei care țin legătura cu familiile, care își oferă ajutorul în diverse moduri, de la a oferi haine din donații, mâncare sau consiliere familiilor care nu știu sau nu pot crește copiii în mod corect sau eficient.

Copiii cu nevoi speciale și copiii cu probleme de disciplină

Unul dintre departamentele școlii este chiar Special  Education Needs. Oamenii care lucrează aici au studii speciale în domeniu, o calificare în plus. Copiii sunt învățați de mici că violența este interzisă, însă cei care chiar au probleme psihice (și sunt mulți) trebuie manevrați într-un anumit fel iar personalul e instruit în sensul asta.

Există o cameră specială cu saltele și pe pereți, unde sunt duși când au o criză majoră în care sunt în pericol de a face rău cuiva sau lor. Se întâmplă că doi adulți să trebuiască să îi care până acolo, sunt antrenați să îi ducă de brațe în așa fel încât să nu le rupă nimic și să scape și ei ne-răniți și copilul întreg. Am asistat la niște scene care îți fac părul măciucă însă cu răbdare și perseverență, oamenii ajung la motivul crizei și reușesc să dezamorseze conflictul. Copiii nu sunt certați, admonestați sau pedepsiți dacă au crize de felul asta.

Dacă vă plac articolele Pisicii, vă invit să daţi like paginii de Facebook, pentru a fi la curent cu toate noutățile.

Sursa foto – Pixabay

 

View Comments (173)
  • Buna,

    Nu s-a mentionat nimic de costuri – ar fi onteresant de stiut care este costul anual (daca se plateste)

    Multumim mult! Foarte util articolul!

  • Super interesant interviul, ai avut o idee foarte buna cu seria asta. Am citit cu atentie, m-am deprimat un pic, mie mi-e groaza si de momentul in care va trebui sa mearga fetita la gradi, cu scoala nici nu mai stiu ce sa zic. Poate poti gasi si niste oameni din sistem din Romania care incearca sa faca lucrurile altfel sau parinti care au avut experiente pozitive cu scoala si aici? Ar fi interesant de citit si interviuri cu oameni care se lupta sa faca lucrurile bine in ciuda problemelor si limitarilor.

    • Multumesc mult, Elena! E o idee buna, o sa ii caut. Din pacate, sistemul cam corupe si chiar oameni care intra cu idei noi si ganduri marete in el, se dezumfla si la final ajung sa se alinieze majoritatii. Chiar ieri vorbeam cu o prietena despre un caz concret. Dar eu zic sa nu ne pierdem speranta totusi 🙂

  • Felicitari pentru ideea minunata de a descrie situatia din alte sisteme de invatamant. Niciodata nu am gasit pe acest subiect, un articol mai complet, mai serios si mai interesant ca acesta. Nici nu imi vine sa cred ce citesc, am fost profesoara si nici nu mi-am imaginat macar ca o asemenea organizare ar putea exista. Va multumesc ambelor pentru acest articol!

    • Există si lucruri sumbre despre care nu văd sa se discute aici..
      Pe fiul nostru David au inceput sa îl învețe inca din scoala primară Lgbd, lucru pe care nu îl poti accepta la început fiindcă nu ai cum. Si nu poți face nimic decât sa vb singur, fiindcă sistemul îi protejează pe toti acești oameni. Poți să o încurci daca vorbești prea răspicat impotriva lor. Pentru acest motiv vezi de foarte des umblând de mână pe stradă doi băieți tineri până in 25 de ani si te uiți si nu îți vine sa crezi. La femei fenomenul e chiar mai des întâlnit. Eu sunt faianțar si am lucrat foarte des in casele lor, după cum ne duce compania. E un lucru foarte inconfortabil având in vdr că suntem creștini. Dar te obișnuiești cu timpul. Anii însă trec rpd, si dupa un timp nu mai judeci pe nimeni, și tot ce iti doresti este ca Dumnezeu sa se îndure de toți oamenii. David intra in clasa a 9-a si frecventează una din cele mai bune scoli secundare din Anglia, este un grammar school dar nu privată ci de stat. Este foarte foarte greu sa intre cineva la aceasta scoala mix. Scoala mix înseamnă fete si băieți, fiindcă exista si scoli doar de băieți sau doar de fete.
      În rest va dorim doar bine tuturora

    • Multumesc, Mirela! Cum ti-ar placea sa revii si in calitate de consultant pe anumite subiecte? Imi da demult tarcoale aceasta idee si acum am gasit prilejul 🙂
      Revin cu un mesaj zilele acestea.

    • Foarte bun articolul dar as avea o intrebare. Am inteles că scoala incepe la 9 dar la cât se termina ?Ma interesează pentru un copil de 10 ani.
      Vă mulțumesc.

  • Buna, in principiu e ok….sistemul, insa ceea ce ma dispera e faptul ca englezii ii pun pe copii sa stea in fund pe jos …in clasa in sala de sport, afara, nu conteaza si ii scot afara pe ploaie vant frig etc , la reception nu e ca in Ro sa aibe papucei de afara si papucei de interior….deci, imaginati-va o zii ploioasa si noroi si apoi 20 de copii cu papucii murdari care intra in clasa….tineti cont ca nu au scaune, stau pe jos in reception. Si ar mai fi multe de zis…gen paduchi….eradicati in ro de mult timp…

    • Deea, nu stiu ce informatii ai tu despre scolile din Ro, dar iti spun cu siguranta ca paduchii nu au fost deloc eradicati :-). Iar in privinta statului pe jos si a incaltarilor, oamenii in occident sunt mai putin grijulii la aspectele astea, carora noi le dam o importanta foarte mare. Tine de cultura si de cum ai fost obisnuit pana la urma

    • La noi in scoala la Reception AU SCAUNE. Copiii se sterg pe picioare, curtea lor interioara are cauciuc nu pamant sau noroi. Si da, copiii nu mor daca stau pe jos, sunt poftiti sa stea pe jos pana la anul 6, asa se invata, stau pe jos si afara pe ciment la 5 grade si nu mai „raceste” nici unul. Nici macar la ovare :))))))) Paduchii sunt o chestie la nivel mondial care nu poate fi „eradicata”. Exista sampoane speciale.

      • Multumim pentru lamuriri! Se pare ca depinde mult si de zone, exista niste reguli generale si apoi ce se intampla in fiecare scoala depinde de viziunea conducerii. Sa nu scapam insa the big picture, zic, aia conteaza 🙂

    • Sunt multe probleme si in scolile din Londra…si mai ales sa nu uitam de multitudinea de nationalitati care se intalnesc intr o scoala londoneza ceea ce uneori poate fi o piedica

  • Locuiesc in Londra de 7 ani si pot confirma tot. Asa este desi pare poveste. Sunt totusi cateva scoli ce nu reusesc sa se ridice la acest standard si sunt atent monitorizate. Managerul de scoala(directorul) poate fi schimbat daca scoala nu progreseaza si nu are rezultatele dorite. Nimeni nu isi doreste un nou manager cu alte viziuni asa ca se Pune umarul la treaba in echipa. As mai mentiona ceva : aici nu exista cadouri! Exista felicitari de pasti si craciun si cel mult o floare.
    Daca ar fi sa iau ceva de aici sa duc in Romania sistemul scolar ar fi pe primul loc! M-as intoarce acasa macar daca as vedea ca se incearca schimbarea sistemului atat de invechit in care toti copii sunt tratati ca o turma si nu individual.
    Da , am invatat in Romania 17 ani dar am uitat tot. Aici am studiat 3 ani si mi-am dezvoltat modul de a analiza situatiile cum nu am invatat in 17 ani acasa.
    Nu pot pricepe de ce nu se doreste copierea lucrurilor bune din alte tari!

  • felicitari pentru articol 🙂 cu mare placere iti pot si eu detalia cum stau lucrurile intr-o scoala speciala in UK .Din nou un sistem care merge pe respect…calitate….integrare si iubire neconditionata .

  • Am uitat sa mentionez ca tot ce e scris in articol e valabil doar pt scoala primara(cum ar fi la noi 1-8) La secondary(liceu) se schimba treaba si totul devine strict si serios! Un pic ca in armata dar le prinde ft bine adolescentilor. Sunt invatati ca toti sunt egali de aceea nimeni nu poarta altceva decat uniforma si geanta speciala a scolii. Nu au voie cu mobile, nu au voie cu guma sau obiecte ce nu sunt pt studiu si nu au voie cu mancare de acasa tocmai sa nu existe diferente intre bogati si saraci. Se mananca la cantina atat dimineata cat si la pranz si costa cam tot 2 lire pe zi. Nu se vb DELOC in ore decat intrebat. E o liniste de mormant. Daca gresesti esti pedepsit sa faci ceva peste program in scoala. Nu au teme grozave pt acasa insa au de facut in scoala diverse activitati legate de obiectul studiat. Au muzica cu instrumente. In fiecare an alegi un instrument pt studiu. Sunt foarte multe de spus…chiar si pe strada atat cat poarta uniforma scolara spre casa si invers elevii trebuie sa aiba comportament civilizat. Daca e reclamat ca ar fi facut ceva nepotrivit in afara portilor scolii, cat timp purta uniforma , in functie de gravitate poate chiar fi exmatriculat. (cazuri de altercatii intre colegi cum sunt la noi nu prea vezi aici)
    Acum, desigur depinde si de scoala si zona in care aceasta funtioneaza. Eu am ales o academie pt baiatul meu si poate de aceea lucrurile sunt stricte. Insa cam toate scolile secundare sunt academii sau tind sa devina.

    • Buna seara pentru ca a venit vorba de altercatii sau conflicte pot sa va asigur ca exista cel putin la scoala unde invata baiatul meu – sunt de 3 luni in Anglia si baiatul merge la scoala de 1 luna si jumatate – el nu vorbeste engleza si fiind la inceput intelege doar lucrurile de baza – i s au spus cuvinte urate, a fost impins de multe ori,i s a dat cu piciorul in fund i s a pus piedica – asa ca imi pare rau insa exista si aici conflicte. Intr adevar sistemul educational este diferit de cel romanesc si merge pe dezvoltare de abilitati – lucru extraordinar insa nu totul este roz!!! Le am sugerat sa apeleze la psihologul sau consilierul scolii pentru a rezolva problema ( au mai fost copii in situatia baiatului meu care au suferit de pe urma aceluias baiat) si mi au raspuns ca nu au psiholog sau consilier scolar.

      • Alexandra, imi pare rau ca experienta voastra a avut si parti negative. Sunt convinsa ca exista, nu a zis nimeni ca este totul roz. Va doresc sa treceti cu bine peste probleme si adaptarea sa fie completa si fara incidente

    • Si atunci sunt curioasa si va intreb: cum se face invatamant centrat pe elev, daca e liniste de mormant in clasa? Si daca e numai la unele scoli, iar celelalte tind spre asta, adica se doreste asa ceva peste tot? Apreciez uniforma, cantina, gratuitatea, dar lipseste conectarea cred, relatiile profesor-elev.

      • Elena, sunt convinsa ca si in acest sistem e loc de imbunatatiri, dar nu cred ca lipseste conectarea profesor-elev, sincer. Poate sunt cazuri izolate, dar atitudinea generala pare sa aiba in centru fix elevul si nevoile sale. Cel putin asta reiese din toate comentariile celor care traiesc experienta acestui invatamant

    • Buna seara! Aici pot sa va contrazic putin!Noi locuim in Luton, deci nu foarte departe de Londra! Copii merg la scoala cu tel mobile, fetele fardate ca la club,cu unghii cat mai lungi si cat mai colorate! Si toate astea nu numai la scoala unde invata fiica mea ci la absolut toate scolile. Sa nu mai vorbim der rasism. Siguranta in scoli lasa de dorit! Se funmeaza marihuana! La high school,evident!Ma repet: nu numai la scoala unde invata fiica mea;am cunostinte care au copii la alte scoli si se plang de aceleasi lucruri! Deci…. nu e nici aici numai lapte si miere!

      • Imi pare rau sa aud asta. Cu siguranta tine mult si de zona. Alexandra se pare ca a ales un orasel cu noroc, cel putin din punct de vedere al scolii

    • Cu mincarea depinde de la scoala la scoala. De exemplu unde am avut eu copii atit in scoala primara cit si secundara au avut voie sa aiba mincare de acasa. Referitor la telefoane mobile, de asemenea depinde de la scoala la scoala.

    • Buna eu am o fetita de 8 ani si este aici din 2016 dec si pot sa spun ca nu invata mai nimic la scoala si ma gandesc sa o trimit in ro ca sa nu ramana in urma.

    • @Gabriela multumesc.
      Chiar cautam informatii referitor la secondary years.
      Noi ne mutam in acest an si cel mai mare stres este legat de copil. Are 12 ani si este o varsta dificila. Sper din tot sufletul sa se adapteze.

    • Buna. Spuneți vă rog frumos unde sa ma adresez si ce documente trebuiesc pentru ami da copilul de 16 ani la Londra,a terminat cl.IX la Moldova

      • Din pacate nu sunt eu cea in masura sa va ajute. Poate va pot raspunde ceilalti cititori care au contribuit cu informatii la articol. Parerea mea este ca trebuie sa va adresati primariei din orasul unde locuiti in Anglia si sa aveti cu dvs toate actele care atesta studiile absolvite in Romania

  • Buna! Interesant sistemul.Fiecare dintre noi ne-am dori asa ceva, fie ca suntem parinti, fie ca suntem profesori.
    Din nefericire, cunosc un astfel de copil care a studiat in Anglia si s-a intors in Romania. Acolo era de clasa a V-a, aici de abia de clasa a III-a. Limba romana nu stie, matematica este ceva extraterestru(poate sa lucreze doar operatii, nu sintetizeza, nu sistematizeaza, nu cunoaste algoritmi, nimic). Si altceva nu prea mai poate face.Nici macar in limba engleza nu se exprima corect.Deci, este el sistemul englez frumos din exterior, dar are neajunsurile lui.

    • Ana, daca vrei sa intorci copilul in sistemul romanesc e posibil sa ai o problema. Altfel, te rog eu spune-mi cu mana pe inima ca tie ti-au folosit toate notiunile invatate la matematica. Parerea mea este ca partea practica ajuta mult mai mult un copil sa se dezvolte. Poate copilul ala nu stia matematica prin prisma operatiilor care se cer la noi, dar am un sentiment ca se descurca mult mai bine la magazin decat un copil care facea algoritmii aia la perfectie 🙂

    • Pai da asa este nu e totul roz in clase la ore se vorbeste engleza dar in pauza si in afara fiecare nationalitate cu limba lui iar profesorii n au timp sa invete pe cei care nu stiu deloc daca prin repese bine daca nu dumnezeu cu mila plus ca anglia respectiv scolile ai devenit un mixt de nationalitati in care e greu sa ti formezi o cultura sa o urmezi daca nu ai una bine implementata de acasa…iar ca marea majoritate a englezilor din clasa de mijloc in afara de engleza alta limba nu stiu poate doar cateva cuvinte ca sunt foarte multe nationalitati imigranti.

      • Cu siguranta depinde mult de scoala. Dar da, multiculturalismul este o trasatura in intreaga Europa. Eu zic ca Anglia sta bine, comparativ cu Belgia sau Franta, de exemplu. Dar pana la urma si amestecatura asta de natii da un farmec, parerea mea 🙂

    • Este o mare greseala sa intorci un copil in sistemul romanesc dupa citiva ani in Anglia. Sistemul romanesc este mult diferit, complicat, incarcat cu multe lucruri inutile de la o virsta frageda (algoritmi in clasa a 3a? Serios?). O astfel de mutare din Anglia in Romania poate distruge tot viitorul copilului. Din Roman ia in Anglia functioneaza mutarea, invers niciodata.

  • Algoritmi la clasa a treia? :)))))))))))))) Pot sa rad? Sa ma tavalesc pe jos nitel? Si da, e o mare problema daca alegi sa ii faci copilului tau asa ceva, sa il iei din UK sa-l duci inapoi in Romania. Despre limba engleza, e normal sa nu fie perfecta, asa cum nici romana nu stie perfect un copil de clasa a cincea :)))) In Anglia la scoala primara se invata matematica FUNCTIONALA, asa se cheama. Adica sa stie omul sa aplice in viata reala chestiile cu numere. Se fac foarte multe chestii si la matematica insa nu exista isteria cu algoritmi in clasa a treia. Anul 5 aici nu inseamna „clasa a cincea”, este o eroare maxima sa gandesti asa. Un copil intra aici in „clase” dupa varsta, la inceput de an cinci are 9 ani, deci nicidecum „clasa a cincea” aia romaneasca 🙂 Anul 5 aici nu inseamna „gimnaziu”. Copila mea e anul cinci aici, face fractii, geometrie, grafice si adunat de date din ele, etc. Matematica functionala, aplicata la viata. Romanii au disperarea matematicii, foarte gresita abordare!

    • Perfect de acord cu tine! Apare insa o problema atunci cand, poate din motive independente, trebuie sa revii la sistemul de aici. cred ca la asta se referea mai mult Ana.

  • Chapeau pentru articol! Foarte complet si bine detaliat. Aștept cu nerăbdare următoarele articole despre celelalte sisteme de învățământ, francez, danez, german…
    Speram ca intr-o zi sistemul de învățământ românesc sa se ridice la nivelul celor din occident.

    PS: matematica este importantă in viața daca știi sa o aplici corect.

  • Foarte interesant articolul.M-am mutat cu familia în Anglia anul trecut.Am doi copii, cel mare avea 10 ani anul trecut și terminase clasa a 3a,cel mic a făcut 3ani.Pe cel mic l-am dat la grădiniță (nursery ),cel mare la școală în clasa a 6 a. Am fost câteva luni în șoc fiindcă eram învățați ca în România. ..teme zilnice,orar diferit zilnic.Are o tema la matematica și alta la engleză odată pe săptămână și sunt foarte ușoare. Copiii sunt grupați după capacitate, primesc teste săptămânal. Nu au orar.Totul se face practic matematica ,engleza se insistă pe fericirea copilului.In primele săptămâni îmi spuneau profesorii ca totul este ok.ca David este fericit, zâmbește mereu. Un lucru care M-a impresionat a fost faptul ca în prima săptămână L-au ales elevul săptămânii. ..I-au dat foarte mult curaj și încredere. Intre timp a trebuit sa aplicam pentru liceu ,secundary school .Și acum așteptăm răspuns. L-au ajutat f.mult lecțiile cu profesorii care lucrează separat cu copiii noi care nu vb . engleza. Pentru prima data când David mi-a zis ca el ar vrea sa repete clasa,atat de mult îi place.Sper sa fie la fel de fericit și la liceu.

      • Draga Eleonora, povestea nu imi apartine. Persoana care ne-a oferit consultanta este stabilita in oraselul Portsmouth. Din cate stiu, ea s-a informat de pe internet cand a luat aceasta decizie si tot de acolo a adunat tot ceea ce ii trebuie. Pe Alexandra si povestile ei din UK o gasesti pe blogul albuletzi. blogspot. com

    • Buna ziua am o fetita de 11 ani este in clasa 6 vreau sa vin in anglia sa ma stabilesc acolo dar ea nu stie linba engleza crezi ca sar descurca va rog mult asa informativ este o idee buna nu am pe nomeni acolo eu vorbesc Engleza mediu sotul meu o stie perfect dar totusi mie teama ca fetita mea nu stie engleza nu stiu la ce scola sa o dau ce e bine si ce nu e

      • Draga Ana,
        Din cate am inteles eu si de la Alexandra (autoarea articolului) si de la alte persoane stabilite in strainatate, copiii sunt evaluati conform varstei lor si sunt incadrati eventual la o clasa inferioara, pana reusesc sa recupereze. Sunt apoi mutati in anul corespunzator varstei lor. Oricum ei invata si prind f repede, sunt adaptabili, chiar si in clasa a VI-a, eu zic sa nu iti faci griji, va fi pe maini bune. Mult succes!

    • As dori și eu sa înscriu fetita la școală, Mar putea ajuta cineva de aici din grup contra cost desigur nu știu sa vb engleza și nu știu care sunt procedurile, multumesc

  • Si, serioa acum, englezii sunt un popor pe care ii admiram atat de mult? Le admiram investitiile in sistem, dar si calitatea umana? Ma indoiesc.

  • Buna seara, daca ati stii de cand ma chinui sa gasesc informatii atat de ample si exacte!! Va felicit!! Unsubiect nu s-a atins, daca ati putea da mai multe detalii: ce se intampla/ cum sunt tratati copiii straini care nu sunt vorbitori de limba engleza. Ati putea da cateva informatii? Multumesc

    • Raspunsul Alexandrei –

      In cazul nostru, profesoara s-a prezentat la clasa in prima zi cu cartonase bilingve care ne aratau toate momentele din zi si orice alta problema ar putea avea copilul. „Ma doare burta”, ma doare capul, imi vine sa vomit, vreau la mama. Multe, le-am pastrat! Apoi a fost imersiunea in limba. Care in cazul nostru a insemnat pur si simplu statul in clasa. Scoala avea de la Primarie un abonament pentru translatori-profesori, a venit cineva roman sa o evalueze dupa niste saptamani. Impreuna cu profesor englez de la Primarie, din divizia „Emigranti, Limbi straine” Am fost chemata si eu la final de zi, sa mi se spuna ce face copilul. Copilul facea foarte bine, adica avea limba romana stabilizata, mi s-a spus sa o mentin, sa vorbesc cu ea doar romana (nu ca aveam eu alt plan, mi se pare stupid sa lasi copilul sa isi uite prima limba)
      Mi-au laudat-o si mi-au dat-o inapoi. Pentru Mara nu a fost necesar alt ajutor. Pentru colegul ei de clasa, venit niste luni mai tarziu in clasa ei, copil care era in Anglia de vreo 2 ani deja, am fost angajata eu, pentru ca lucram in scoala deja si aveau nevoie de om care sa-i ajute. Am mers 3 luni la clasa cate o ora pe zi si am lucrat cu baietelul care nu stia nici romana nici engleza, pentru ca a fost prins intre doua limbi si pentru ca nu toate scolile sunt la fel, unii se preocupa mai mult, altii mai putin.
      parintii trebuie sa se preocupe si sa vada daca copilul a invatat limba sau nu, eu zic ca ei o invata imediat, doar ca unii dintre ei nu au curaj sa o si vorbeasca, asta era cazul baietelului.

  • Foarte buna ideea acestor articole! Fiul meu (Andrei) este in clasa a II-a si ma intereseaza foarte mult tema asta.
    Offtopic: ati incercat sa ridicati vreodata un ghiozdan al unui copil din clasele mici? 🙂

    • Multumesc mult pentru aprecieri!
      Si fetita mea este in clasa I si va inteleg perfect. Noi incercam sa ii caram cat mai mult ghiozadnul, dar din pacate doua etaje pe scari trebuie sa se descurce 🙁

    • Multumim, Cristina! Probabil difera de la scoala la scoala experienta. Unii profesori dau putine teme, altii deloc. Din ce am inteles, se merge mult pe proiecte, nu pe temele acelea pe care le stim noi in Romania

    • Depinde de scoala. Teme scurte pot exista, adesea On line, pe site-uri unde fiecare copil are un cont. Fiul meu are la matematica si franceza; ambele teme sunt optionale si le poate face când dorește.

      Scoala este gratuită 100%. Cumparam uniformă, in rest toate rechizitele sunt de la scoala.

      Băiatul nostru merge la scoala cu un caiet in care noi i-am scris despre ce a citit el zilnic. Poate sa aibă o carte de la scoala sau de acasă. E acum in anul 4.

      Exista unele „mufty day”, zile în care copiii pot merge îmbrăcați cum doresc pentru o „amenda” de £1. E amuzant! Bani ca aceștia sau alte activități dw acumulare de fonduri pentru scoala sunt declarați de fiecare data si se știe ce se face cu ei.

      • Multumim mult pentru completari, Lucian! Sunt binevenite. Ce haioasa treaba aceea cu amenda, le da copiilor o anume libertate si fac si ceva util cu banii stransi.

  • Buna ziua!Multumim pentru toate informatiile!Luni incep scoala in UK,anul 10…iar peste 2 saptamani trebuie sa lipsesc 3 zile de scoala deoarece trebuie sa ma duc in tara pentru motive medicale si pentru o nunta in familie.Dar nu am idee ce trebuie sa fac ca sa nu imi puna absente..Trebuie sa fac o cerere la scoala?Asa am mai auzit..daca da,ce ar trebui sa scriu in acea cerere?Multumesc frumos!

    • Draga Estera, cred ca cel mai bine este sa te interesezi la scoala, pentru ca fiecare scoala are regulile ei. Mult succes!

  • Felicitari pentru întreaga serie despre scoli. Ar fi indicat sa devina lectura obligatorie pentru cadrele noastre didactice si politicieni. Îndrăznesc chiar sa sper ca va citi si intelege si una din profesoarele copilului meu, care aflat sub tratament cu cortizon , in repetate rânduri , era numit „grasul” . Sau de ce nu ? chiar de ptofedoara de matematică si poate va pricepe si ea ca daca un copil nu intelege dupa prima explicatie lectia , este datoria dansei sa mai explice o data.

    • Multumesc mult pentru apecieri! Din pacate scoala romaneasca e atat de departe si da, ar fi frumos sa invatam din exemplele altora. Imi pare tare rau de experientele neplacute.

  • Interesanta descrierea… Si da este adevarata . Am fetita nascuta in Anglia si are 13 ani. Desi descrierea este adevarata din pacate nimeni nu vorbeste despre lucrurile negative! Toata lumea iti spune ca vai copilul tau e bun , se descurca bine ( asta au spus si prietenei mele desi fetita ei nici nu intelege engleza macar). Nu este presiune mare pe copil sau pe parinte doar ca… Vine anul 6… cine reuseste sa intre la grammar school( una dintre cele mai bune ) sa spunem ca va reusi sa faca ceva pe viitor. Cine nu intra la
    O scoala buna( secondary) esti blocat intr o scoala cu copii slabi, cu diferite probleme. Am amice profesoare de le era frica sa predea in unele clase. Copii nu au rusine sau frica . Nu au rusinea ca vor repeta anul, li se spune vai cat de buni sunt ei. Vine anul 11 cand se da examenul final( un fel de bac la noi). La o scoala medie daca trec 40% din elevi. Am avut colegi la niste cursuri unde mergeam pt facultate in care ei nu stiau inmultirea cu 9 si nici notiuni simple de algebra( avea 38 ani respectivul si vroia sa fie paramedic). Ar fi multe de spus… Per total mie imi pare rau ca nu am
    Dus fetita la o scoala in ROmania.
    Probabil prieteniile si relatiile de acolo nu se vor
    Compara niciodata cu astea de aici. Englezii nu au simtul prieteniei de mici iar copilaria lor este una artificiala.

    • Anastasia, parerile sunt diferite, iti multumesc mult pentru ca ai impartasit parerea ta! Cred a tine foarte mult si de felul de a fi al oamenilor si de gradul lor de a se adapta unui alt stil, diferit in mod clar de ce suntem obisnuiti in Romania. In alte sisteme se pune accent pe alte lucruri decat la noi, este una din concluziile acestui serial.
      Numai bine iti doresc si sunt convinsa ca fetita ta se va descurca de minune in continuare in Anglia!

    • Cata dreptate aveti!
      Scoala romaneasca este fr. buna si pregateste copii inteligenti, cei care vor sa invete , si deasemeni de la profesori care „vor sa predea”.

    • Fiecare are experiente diferite. Am doi baieti care au facut scoala aici. Cel mare a facut clasa 1 in Romania, cel mic gradinita si a inceput in anul 1 aproape 2 luni ca anul se termina cam prin 20 iulie. Cel mare a facut doar o saptamina sau doua din anul 3 fiind inscris mai tirziu pe criterii de virsta nu de ce clasa a fost in Romania. Cind au inceput in toamna deja stiau engleza la nivelul colegilor lor. Scoala secundara au facut-o amindoi la o „academie” si nu „grammar school”. Acum amindoi sunt la universitate, anul 1 si anul 3, fara sa fi primit o atentie speciala din partea profesorilor din scoala secundara, au invatat ei ce au fost sfatuiti sa o faca si fara prea mult efort. Prieteni au avut tot timpul atit in scoala primara cit si secundara, atit englezi cit si alte natii, dar fara a face nici o deosebire.

      • Evident ca fiecare are experientele lui diferite, doar suntem diferiti, nu? Inteeg ca totusi a fost o experienta buna pentru copiii dvs., nu?

  • Dar despre after-school poate cineva sa ne spuna? Eu anul viitor ma voi muta cu cupilul in UK, unde este deja tati :). Copilul va avea 8 ani, va termina in RO clasa I. Vom lucra ambii parinti, trebuie sa ma intersez din timp de after-school: pana la ce ora functioneaza, cat costa etc..

    • Draga Cami, raspunsul via Alexandra. Nu toate scolile au after school. Intai de toate va trebui sa te interesezi de o scoala care ofera acest serviciu. Detaliile legate de costuri si program tin de fiecare scoala in parte. Mult succes in alegerea scolii!

  • Buna seara,
    Am citit articolul, m-a ajutat destul de mult sa inteleg si sa-mi fac o idee despre sistemul de invatamant, in mare parte. Am decis sa ma mut in Anglia cu copilul, definitiv si umeaza sa plecam in cel mult o luna. Va rog sa ma ajutati si sa-mi spuneti, in cazul in care scoala din Anglia incepe la inceputul lui septembrie, cum imi voi putea inscrie copilul la scoala acolo, in momentul in care vom ajunge. Baietelul meu este in clasa a 6 in tara. Voi avea nevoie de actele de la scoala din Romania? Va trebui sa merg sa discut cu directorul fiecarei scoli alese sau va trebui sa urmez pasii de depunere a unei cereri ? Il voi putea inscrie la scoala cand voi ajunge acolo?
    Multumesc frumos

    • Am uitat sa memtionez, in tara este la echipa de polo a unui Club sportiv privat. Am posibilitatea de a-l incrie la o scoala cu profil sportiv?
      Multumesc

    • Ma bucur ca v-a ajutat articolul. Eu nu locuiesc in Anglia, cu in Romania, dar o voi ruga pe cea care m-a ajutat cu aceste informatii sa ma ajute in construirea raspunsului si cand am ceva, revin la dvs. Mult succes!

    • Din câte știu eu, întâi se pune accent pe recuperarea lingvistica și apoi pe materie. Da, li se preda în engleza, dar pana ajung sa recupereze limba, sunt ajutați și evaluați.

  • Da, si nici nu am auzit de notiunea de ‘scoala altfel’ sau ‘scoala acasa’ sau scoala deloc, lucru ‘modern’ in Romania din cate citesc si eu pe ici pe colo. Nici nu se practica metoda romaneasca a vitriolului aruncat in fata adultilor care sunt ETERN si IREMEDIABIL ‘vinovati’ de nereusitele tinerilor ‘inocenti’ si judecati astfel incat parintii si profesorii ii cam stiu de frica si practica tehnica budista a lui nu vad, nu aud, nu vorbesc, ba chiar lauda pe cine nu e de laudat. De adaugat ca o mare parte din copiii britanici provin din familii dezmembrate sau ‘parteneriat civil’, ceea ce aduce o MAAAAARE varietate de nuante la care profesorii trebuie sa faca fata. Daca se demonstreaza ca familia este cu adevarat incapabila sa-si creasca/educe copilul, instanta hotaraste un plasament familial. De mentionat ca elevii mai mari se bucura de o doza ‘remarcabila’ de autonomie astfel incat astazi, trecand prin fata unui colegiu (adica liceu – spre a nu se confunda cu facultatea) am numarat sapte, da, 7 doze de drog aruncate nonsalant pe strada si m-am intrebat cum de nimeni nu remarca si nu se iau masuri. Elevii drogati, adesea in uniforme, se recunosc repede prin stridenta comportamenului si privirea usor dezumanizata. Grammar schools raman totusi niste institutii respectabile dar populatia in general rezista cu indarjire cresterii numarului lor din cauza rigurozitatii ‘prea mari’ a procesului instructiv-educativ astfel incat notiunea de ‘nativ speaker’ este adesea confundata cu a fi agramat cu un accent profund local care nu se studiaza in scolile din alte tari. A-Levels, echivalentul bacalaureatului, s-a diluat considerabil in ultimele decenii si prin urmare si nivelul universitatilor a scazut. Astfel incat, dupa umila-mi parere, masteratul a devenit o necesitate deoarece programa universitatilor este atat de autonoma si simplista, cu profi universitari care spun la Oxford spre exemplu – dar nu numai – ‘noi nu predam; studentii descopera’ dar care primesc un salariu adesea mai mare decat al primului ministru. Astfel se dau sanse de absolvire unui numar cat mai mare de studenti pltitori pentru locuri de munca inexistenete, in situatia in care numarul total de cursuri pe saptamana este minuscul prin comparatie cu scoala romaneasca din perioada mult detestatului comunism cand eram in clasa la opt dimineata si adesea terminam mult dupa lasarea serii. In schimb, studentii ‘internationali’, care platesc aproape dublu prin comparatie cu cei europeni, au o cu totul alta perspectiva pe masura gaurii lasate in cont de universitatile care vor face TOT posibilul sa mareasca taxa scolara sub ORICE pretext si in FIECARE an. Daca tot m-am apucat sa spun lucrurilor oarecum pe nume, ideea de subtext pentru unii – nu putini – este ca diploma se cam cumpara mai degraba decat se castiga prin munca si merite personale. Scuza? Dupa absolvire nu e nevoie sa urmam o cariera ca tot nu se prea gasesc locuri de munca si angajatorii vin cu pretentii absurde pe care nici specialistii cu experienta nu le pot consemna intr-un CV onest. Cu procesul asta de mecanizare galopanta am vazut someri cu doctorat pentru ca nu au putut pune problema corect dpdv politic. Deci hai sa nu facem aceasi greseala sa mergem cu sacul la pomul laudat pentru ca din nebagare de seama s-ar putea sa culegem SI mere putrede. Sa ramanem cu ochii LARG deschisi si obiectivi, zic.

    • Este clar ca dvs aveti o imagine din interior, formata in multi ani de zile si nu am argumentele necesare sa o contrazic. La fel de clar imi pare ca invatamantul s-a degradat mai peste tot si ne ducem pe o panta descendenta in general, din toate punctele de vedere. Totusi, daca ne rezumam la invatamantul primar, ca despre el era vorba in articol, diferentele fata de absurditatile, platitudinile si inutilitatile care se cer in Romania sunt mari si este imposibil sa nu „dam Cezarului ce e al Cezarului”, dincolo de toate neajunsurile…

  • Mulțumesc că mi-ai acceptat comentariul. Da, sunt în străinătate – nu numai în Marea Britanie – de 23 de ani. Am vorbit mai sus de experiența mea de mamă și de profesoară. Am omis segmentul școala primară din două motive: 1. Pentru că experiența copilului meu în școala primară și gimnazială undeva departe (ce mai înseamnă ‘departe’ în zilele noastre?!) a determinat revenirea noastră în Europa. 2. Pentru a da o perspectiva mai de ansamblu părinților tineri ce doresc să ofere ce pot ei mai bun micuților.
    Indiferent de situație și țară, doresc tuturor succes, sănătate (de tot felul) și cap limpede.

    • Cu drag, cum sa nu accept comentarii? este nevoie de cat mai multe perspective, nimeni nu detine adevarul suprem. Daca copilul dvs a studiat in ciclul primar intr-o alta cultura decat cea europeana, oare ati fi dispusa sa determinati continuarea serialului Scoala in lume? Am oprit serialul pentru ca am epuizat tarile in care aveam cunostinte si persoane disponibile sa imi dea informatii despre sistem, dar as fi tare bucuroasa sa il reiau. Astept raspunsul dvs. o zi buna!

  • Bună seara la mine. Sigur, cum să nu? Singapore. Prezintă vreun interes? Da, știu, sună exotic și mulți sunt tentați să admire fără rezerve culturi îndepărtate. Trebuie să mă adun. Pune-mi întrebări…oricât de incomode și promit să fiu cât pot de obiectivă.
    Te aștept.

  • Ati spus on articol ca inscrierea intr-un ciclu de invatamant in uk se face pana in martie anul urmator. Total fals. Am mai citit informatia aceasta pe un alt blog si chiar am crezut-o. Inscrierea copilului care termina clasa a 6-a in uk pt clasa a 7-a se face pana in 31 octombrie a anului scolar in curs(clasa a 6-a). In martie se termina de fapt a doua tura de contestatii in urma careia s-ar putea sa nu primesti loc cum am patit noi.
    Totul suna foarte frumos si ideatic dar noi am trait si traim un cosmar. Daca nu esti in sistem din clase mai mici risti sa ramai fara loc. Fata mea a ramas fara loc si ne gandim sa ne intoarcem in tara.

    • Imi pare rau pentru experienta dvs. Cea relatata in articol este a unui copil care a intrat in sistem in clasa a II-a, nu stiu exact ce sa va spun despre clase mai mari, dar cred ca difera abordarea de la scoala la scoala.

    • Ioana Marinescu nu difera de la scoala la scoala, ci de la Council la Council pentru ca inscrierea la majoritatea scolilor se face prin Council- Adimistratia Locala, iar perioadele de inscriere sunt aceleasi pentru toate zonele. Exista si scoli care au propriul sistem de admitere, dar sunt putine.
      Sunt multi copii in afara sistemului din varii motive(parintii se muta cu serviciul si nu mai primesc loc pentru anul in curs). Scoala nu este obligatorie in Uk, dar parintele trebuie sa demontreze ca al sau copil primeste educatie conform varstei.

    • Te contrazic aici, eu am adus copilul, care avea 15ani jumate si era in clasa a9-a in Rom. Era prin decembrie si nu m-am ocupat de problema scolii decat in ianuarie. Deci in ianuarie am fost la council( primarie), in Uk inscrierea la scoala se face prin primarie si am depus cerere pt inscrierea la scoala. Precizez ca era destul de complicat, avand in vedere ca la aceasta varsta, copiii sunt in ultimul an la high-school, iar scoala incepuse de cateva luni. Initial au dat din colt in colt, dar am insistat si la sfarsitul lui februarie, copilul era inscris la scoala, intre timp ne-am mutat in alta zona a orasului si au fost nevoiti sa ii caute iar o alta scoala, dar am reusit, deoarece invatamantul este obligatoriu pana la 16 ani si erau obligati prin lege sa il inscrie la scoala.
      Deci se poate!!!!
      Si ca sa continui povestea, poate alti parinti sunt in situatii similare si le prinde bine sa cunoasca si alte patanii.
      In luna iunie clasa baiatului meu termina invatamantul de high-school, gen clasa a8-a in Romania si dadeau examene la toate materiile, inclusiv la sport, unde se da ai o lucrare scrisa.
      Deoarece baiatul meu nu a apucat sa mearga la scoala decat 3 luni, el a dat examen doar la engleza si la mate.
      La examen la engleza a fost o varza, punctaj mic , deoarece subiectul era Shekspeare, Romeo si Julieta, ceea ce ei invatasera in ultimul an, deci prea mult el nu stia, in schimb la mate a luat punctaj foarte bun.
      In apropiere de noi exista 2 colegii, la primul nu a putut intra din cauza punctajului de la engleza, deci am ramas cu cealalta optiune, un colegiu cu mai multe specializari, iar el a mers pe IT. Materiile de studiu in 4 ani de colegiu le alegi in functie de specializare, ŞOC, nu poti invata decat 2 sau 3 materii legate de profilul ales. Deci nu studiezi 16-17 materii ca in Rom. Inveti doar materiile care te ajuta in specializarea aleasa.
      Noi am ale It si mate, engleza.este.obligatorie. Aici din nou Surpriza, nu poate studia mate, deoarece calificativul obtinut la examenul din High-school este mai mare decat nivelurile din colegiu, deci urmatorul nivel pe care.il poate invata este abia in facultate, desi a incercat, batut la cap de catre mine, sa mearga la cursurile de mate, profesorul nu l-a primit, nu poate face un curs pt care are punctaj de absolvire. Deci in 4 ani de colegiu nu invata decat engleza si informatica. Cultura generala o dobandesti pana la.colegiu, de aceea dai examene la toate materiile cand termini scoala generala. Se presupune ca daca ai luat punctaj de trecere pt colegiu, ai deja o baza. La colegiu te pregatesti doar de meseria pe care ti-ai ales-o, dar cand termini colegiu ai o calificare si esti in stare sa lucrezi sau sa mergi la facultate pe profilul ales la colegiu. Deci inveti doar o meserie, dar temeinic. In scoala mai sunt romani, o fata care a facut 2 ani la high-school , deci a dat examene la toate materiile si a avut punctaj foarte bun si a intrat la level3, asta inseamna ca face doar 2 ani de colegiu si si-a ales specializare pe sport, dar dupa 2 ani termina colegiu si poate incepe sa munceasca ca antrenoare sau profesor de fitness sau poate merge mai departe la.facultate, dar.numai pe acest profil , daca vrea sa schimbe profilul atunci trebuie.sa sustina niste teste in functie de acel profil. Deci la 16 ani cam trebuie sa stii ce doresti sa faci in viata.
      Mi se pare un sistem de invatamant foarte bun, doar ca este complet diferit de cel romanesc si cand te.lovesti de diferente incepi sa regreti ceea ce cunosti, chiqr daca poate e mai.prost.
      Fata mea a terminat in Rom liceul teoretic, profilul uman si ce pregatire are, O barat. Cu ce o ajuta acum faptul ca in fiecare an de liceu a avut premiu, adevarat doar premiul 3, dar era printre primii, cu absolut nimic. Nu este pregatita de viata cu nimic, a ajuns aici la 19 ani si materiile acelea multe pe care.le-a invatat in liceu nu fac 2 bani acum. Nu stie incotro sa o ia, ce isi doreste sa faca in viata, pe cand aici la 16 ani cam stii, se.intampla sa te reorientezi, dar te costa timp.pt a invata din nou materie pt testarea la facultate. Asta e.marea diferenta.

  • Buna seara. Poate cineva sa ma explice cu o asa situatie poate ati avut cazuri. Doresc sa emigrez in Anglia cu tot cu familie, am un copil de 4 ani in luna mai face 5. Merge acum la gradinita in Italia. As putea eu sa o inscriu la scoala „Nu in Londra” incepind din luna martie anului curent? a avut cineva asa o experienta sau pot sa o inscriu doar pentru anul viitor (incepind din septembrie)?

  • Buna ziua, ma interesează și pe mine ce se întâmpla în momentul în care fac o cerere la școala ( care este și aprobata ) ca as dori sa i-au copilul mai devreme în vacanta? cu 6 zile mai devreme de a termina școala, menționez este în anul 8 de școala….o cunoștința mi-a spus ca pot lua copilul cu aprobarea școli, pentru ca asa a făcut și ea și dupa ce sau întors din țara au primit un avertisment precum puteau plăti o amenda de 60 £ dar având în vedere copilul învața foarte bine nu a trebuit sa o plătesc, ei au luat fata de la școala doar pentru 4 zile , acum întreb eu eu cât ar trebui sa plătesc pentru 6 zile ? M-ar interesa o informație sigura.

    Va mulțumesc din suflet și as vrea va doresc o zi ușoară.

    Doamne Ajuta…

  • Buna, sunt clasa a-11-a si am 19 ani si vreau sa stiu daca as putea sa-mi fac transferul intr-o scoala din Anglia.Si as vrea si niste informatii despre Bac daca se poate.

    • Poate stie sa raspunda cineva din cei care au comentat aici si au mai multe informatii de la fata locului. Eu am obtinut informatiile pentru invatamantul primar, de la cineva din Anglia. Eu nu locuiesc acolo si momentan nu pot da mai multe detalii, pentru ca nu le cunosc

    • Poate stie sa va raspunda cineva din cei care au comentat aici si au mai multe informatii de la fata locului. Eu am obtinut informatiile pentru invatamantul primar, de la cineva din Anglia. Eu nu locuiesc acolo si momentan nu pot da mai multe detalii, pentru ca nu le cunosc

    • Buna ziua! Din pacate, nu va pot ajuta. Eu locuiesc in Romania, am facut acest articol cu ajutorul cuiva din Anglia, dar care nu cunoaste toate regiunile. Poate ne poate ajuta cineva care a comentat la acest articol

  • Eu am 2 copii care au inceput cu scoala de stat romaneasca si acum sint la o scoala britanica, in clasa a Xa si in clasa a XI, respectiv anii 11 si 12. Observ cum parintii copiilor mici sint preocupati de fericirea si bunastarea acestora iar parintii copiilor mari, din aceleasi considerente, sint preocupati (si) de admiterea la facultate, si inca la una cit mai buna, pentru ca toate costa la fel-mult- dar unele sint exceptionale si altele sint mai slabe ca Universitatea Dimitrie Cantemir sau nu stiu, Titu Maiorescu, si in partea aceea de lume chiar conteaza ce facultate ai terminat si cu ce rezultate, nu poti sa te strecori, ca in Romania. In UK scoala incepe domol, cu mult lugu lugu dar treptat ajunge exceptional de competitiva, la un nivel de nebanuit din Romania. Da, copiii nu iau note, nu prea au teme (dar atentie, sint la scoala de la 8.45 la 16, cluburile fiind tot educatie, si nu de la 8 la 11,40 iar vacanta de vara e jumate din cit e in Romania), nu dau examene care sa conteze, cu exceptia celor care au in district Grammar schools unde se intra cu examen la 11 ani. Insa vine si ziua judecatii cind, la sfirsitul anului 11 toti elevii dau un set de examene la minim 6 materii (mate si engleza obligatoriu). Ca sa poate urma ultimii 2 ani de scoala trebuie sa treaca minim 5 examene cu note intre A* si C. Aceste examene sint foarte grele, nu se pot pregati ca in Romania cu seturi de compuneri exersate cu meditatorul, pentru fiecare materie sint 2-3 examene de cite 2 ore, se dau note de la 0 la 100 si in functie de o curba a lui Gauss se dau apoi calificativele A*, A etc. Sint scoli unde 20% din copii trec la cele 5 materii , cu B uri si C uri si scoli in care 90% dintre elevi au 10, 11 sau 12 examene cu A* si A! 12 materii, de la arta la further math, cite 2-3 limbi straine, iti sta mintea!( de obicei scoli particulare sau de stat unde se intra cu examen). Mai este un set de examene, A level, un fel de bacalaureat, la sfirsitul scolii, la 3-5 materii, dar asta e dupa admiterea la universitate care are loc la inceputul ultimului an de scoala. Practic pentru rezultate ai realmente de cladit 10000 de caramizi, incepind cu primii ani, deci acea atmosfera relaxata, permisiva, fara constringeri din scoala primara este foarte atent monitorizata de parintii carora le pasa, fiti convinsi de asta!

    • Foarte interesanta perspectiva! Ideea este ca, acolo, măcar în clasele primare, copiii merg de drag și învață de placere, chiar dacă învață. Iar modul acesta de lucru, lejer la început și mai serios/drastic ulterior, la vârste mai mari, mi se pare foarte ok. Măcar acolo știi ca cei care au diploma o merita, aici, în România, și femeile de serviciu au facultate, ceea ce e o anomalie

    • Alex, cred ca vei da acolo niste testari si vor hotari cei de acolo in ce clasa vei fi inscris. Vei avea de dat niste diferente si niste teste de limba. Nivelul la gimnaziu este destul de ridicat in Anglia, asa cum spune toata lumea aici.

  • Ma numesc Petrescu Alexandru sunt din București anul trecut mi-a murit tatăl nemaiputând facă fata cheltuierilor a plecat in Nottingham lucrează la un depozit la freschat de la 1 Aprilie ii race contract pe perioada nederminată eu anul acesta termin clasa a 7 a as vrea sa inv in anul următor lângă mama in Nottingham in Ce clasa voi fi înscris eu ? Și ce tre sa
    Facă mama ca sa ma înscrie la scoala intru cât înscrierile Pt anul următor se fac in martie

  • copiii cu nevoi speciale. stii ceva despre copiii cu autism? ii integreaza? daca la noi , in Romania baietelul meu merge la o scoala normala- suntem in clasa pregatitoare, in Anglia am putea sa mergem la scoala normala? e un fragment despre copiii cu nevoi speciale la urma , ultimul din articol. am citit pana acum de Spania si Italia. eu visez sa plec, dar o s-o fac numai daca gasesc o varianta care sa-l ajute pe fiul meu. multumesc oricum pentru post. chiar am cautat ceva despre scoli. clar nu as alege nord, cu toata educatia laudata, ma ingrozeste ideea de barnevernet. si as muri sa-mi ia copilul pe orice motiv, mai ales ca si eu sunt impotriva bataii sau a pedepselor de orice fel.

    • In majoritatea sistemelor despre care am scris, copiii cu nevoi speciale sunt foarte bine tratati, nu cred ca ai de ce sa iti faci probeme, oriunde te-ai duce. Sunt fie intergrati in clase normale, fie in clase speciale (dar nu cred sa fie cazul vostru). Eu zic sa mergi cu mult curaj inainte, mai bine ca aici cu siguranta este oriunde in Vest, in ceea ce priveste macar respectul fata de persoanele cu nevoi speciale

  • Ce roz pare totul…inchipuiti-va un copil de 4 ani plecat de acasa la ora 8:50 si care se intoarce la 15:30! Total epuizat. Iti ramane asa putin timp de calitate sa petreci cu propriul copil…
    Si cum a mai spus careva mai sus…copiii stau pe jos, periodic fac infectie urinara…mai ales iarna..
    Copiii scriu f repede, dar extrem de urat…
    Nu stiu ce fac aproape 7 ore la scoala. Eu ca mama aa prefera programul de Romania 8-12. Sa doarma zilnic de amiaza sa am si eu cu cine ma intelege…
    Si ar mai fi multe…
    Daca esti fericit ca pt 7h ai scapat de el, sistemule e f ok…

    • Pentru scutire medicala este nevoie de adeverinta de la medic. Cred ca daca un copil se site rau la scoala, va fi preluat de cabinetul medical al scolii

  • Vrem si noi sa ne stabilim in Anglia cu familia avem 2 copii de 7 ani jumate si respectiv de 6 ani vom putea sai inscrim la o scoala acolo si care este procedura de inscriere ce acte voi avea nevoie. Multumesc

  • Buna ziua. Am o problema urgenta si nu stiu la cine sa mai applez. Trebuie sa plec urgent in tara in Romania cu copilul si scoala nu vrea sa m il invoiasca o saptamana inainte de terminarea anului scolar2018. Am de facut procura speciala pentru el, am de facut pasaportul pentru el care e expirat de un an si toate astea in urma divortului care dupa 4 ani sa incheiat cu bine in favoarea noastra, a mea si a copilului. Ce se poate intampla daca totusi iau copilul de la scoala desi toti din scoala imi cunosc problema urgenta. Va rog sa ma ajutati cu un raspuns

    • Buna ziua, raspunsul Alexandrei Albu, cea care m-a ajutat la relizarea articolului Scoala in Anglia este urmatorul:
      -pașaportul se face în UK la consulat. La fel si procura.
      -despre școală, exista o amenda de 60 de lire, pe care o veti plati. Teoretic, nu se intampla nimic altceva, dar sistemul „te ia la ochi”
      Va doresc sa luati cea mai buna decizie!
      O zi minunata!

    • Presupun ca cu cat timp doriti, doar trebuie sa va asumati ca este o amenda de 60 de lire si este posibl ca sistemul sa va ia la ochi.

  • Buna ziua, in primul rand multumesc pentru articol.am copilul in varsta de 9 ani clasa a3a in Romania, urmeaza sa ne mutam in UK, stie cineva daca imi pot inscrie copilul la scoala in luna ianuarie? In sensul in care sa continue studiile(in acest an solar) nu sa ia o pauza pana la inceputul noului an solar(septembrie) .

  • Buna Ioana!
    Ma bucur sa te revad! Bun articol!:)) Vroiam sa impartasesc si eu din experienta avuta, acum recent in Uk, legata de inscrierea copiilor la scoala.Asadar m-am inscris on line la „Consiliu” de judet, ca sa zic asa.Mi-am inscris si cei 2 copii (4 ani si respectiv 7 ani in momentul de fata), asa figurez eu acum pe acea pagina de site, Am facut inregistrarea on line a copilului de 4 ani pt urmatorul „academic year 2019-2020, adica la reception si am optat acolo (in functie de adresa) la o singura scoala, pe care mi-o doresc (din motive practice), desi probabil am mai multe optiuni. Mentionez ca perioada de inscrierea la scoala, adica incepand cu reception (care incepe la 5 ani) era valabila pana la data de 16 ianuarie, asa era mentionat peste tot, pe orice site oficial, clar valabil si pentru acesta scoala.Urmeaza sa primesc un raspuns undeva prin martie cu privire la acceptarea copilului meu in acea scoala sau nu.
    Pentru cel mare de 7 ani, situatia este diferita, ei considerand ca copilul este deja undeva intr-o scoala la aceasta varsta si atunci e necesar un fel de cerere de transfer. Numai ca nu poti cere acel transfer „in advance”, ci doar daca esti acolo.Eu una dorindu-mi sa fac aceasta inscriere de pe acum ca sa fiu sigura si sa stiu de unde o apuc la anul. Nu pot face acest lucru acum, deoarece ei sunt obligati sa iti ofere un raspuns in max 4 sapt , iar eu sa fiu dispusa sa fiu prezenta acolo in cazul unui raspuns afirmativ. Asadar nu-mi ramane decat sa astept pana termina copilul scoala in Romania (caci defapt acesta e problema pe care am prezentat-o de la inceput cand am telefonat si am cerut informatii) si probabil cu cateva saptamani inainte o sa completez cererea de transfer on line si o sa astept…, in functie de rezultat…o sa mai astept…in speranta ca se va elibera un loc in scoala pe care mi-o doresc…inainte sa inceapa noul an scolar. Sper ca v-au fost de folos informatiile oferite, cu drag, Corina

  • Bună ziua am o rugăminte, este cineva aici pe grup care mar putea ajuta să-mi înscriu fetita la școală, contra cost evident, nu vb limba engleza și nu știu care sunt procedurile, multumesc

  • Bună ziua, este cineva aici pe grup care mar putea ajuta să-mi înscriu fetita la școală în UK , evident contracost, nu știu sa vb engleza și nustiu care sunt procedurile. Mulțumesc

  • La mine s-a intamplat in felul urmator: am aplicat prin email acum 3 saptamani si de o saptamana au inceput deja copiii scoala. Mi-au dat un formular de la scoala in care mi-au sugerat sa cer „free meal” si acum nu platesc. Mi-au dat din uniforme vechi care arta ca noi si doar tricouri le-am cumparat. Am doi copii, fata a intrat in clasa a 6-a (trebuia sa fie a 4-a in RO) si baiatul in clasa a 4-a.
    Copiii stiau ceva engleza din online si sunt super incantati de atentia zilnica pe care in Ro n-o aveau. Da, stau pe jos, si sunt de acord sa nu fie tinuti sub un glob de sticla. Asta am incurajat si eu in Romania (er sa zic acasa, sic), cu catel pisica in apartament si ai mei nu au avut decat rosu in gat de cateva ori.
    E o zona „rurala” dar cred ca educatia este la un nivel foarte inalt, pe multe planuri. Nu tu spaga, nu tu atentii. E drept m-a cam inebunit asteptarea la telefonul clientului, la orice trebuie programare, dar ceea ce m-a socat de-a dreptul este autorittea pe care o au profesorii/educatorii. Exita o disciplina tacita pe care am observat-o din prima zi de scoala. Probabil ca in zonele multiculturale, en orase mari, e altfel, dar aici orice strain este integrat rapid. Nu tu discriminare, sau altceva. Toti i-au inconjurat pe ai mei si toti incearca sa le castige simpatia. Chestie care este incurajata de catre profesori. Si nu de complezenta, pentru ca fata mea de exemplu are deja 3 prietene, din care una a si fost in vizita. Baiatul s-a imprietenit deja cu 2 pusti din vecini si-si fac vizite.
    Si n-a trecut decat 3 saptamani de cand suntem in Anglia. M-am interesat la scoala, si am aflat ca de la 9 ani copiii in principiu sunt eligibili sa mearga singuri la scoala. Spun in principiu, pentru ca sunt copii si copii. Mi s-a spus ca fata poate fi insotitor (dupa ce au observat-o ca e responsabila) pentru fratele ei mai mic si ca e responsabilitatea mea. Scoala e la 8 min de mers pe jos si au adult care sta la „trecerile de pietoni” (care lispsesc cu desavarsire in uk, unde nu-s semafoare) imbracat flurescent si cu un panou mare: STOP.
    Am aplicat deja pentru secundary school pentru fata la 15 min distanta. Daca intra ea, baiatul va avea un avantaj in a alega aceeasi scoala. Asta daca ramanem in zona si peste 2 ani.
    Au trecut 3 saptamani de Anglia si deja copiii mei pronunta uele cuvinte cu accent britanic. Cand ii aud zicand WA in loc de what, le atrag atentia in gluma ca nu trebuie sa vorbeasca ca la tara..,
    De fapt ce vreau sa spun e ca multi pleca din Ro cu idei din RO. Ce face copilul meu ca nu stie…, ca nu poate…, ca nu se descurca…
    Astea e felul comunist de a pune problema. Scuze cine se simte jignit, dar asta e. Inca suferim. Nici-un sistem educational nu este infailibil. El trebuie sa fie in continua evoulutie. Reusita tine si de conjuctura si de context. Exact ca in viata. Nimic nu e free. Dar trebuie sa crezi, nu cum te invata RO incepand de la orice ghiseu unde ti se spune: „nu se poate”, ca apoi dupa ce scoti „ciocolata”… Cine poate sa spuna ca sitemul romanesc este bun se refera la rezultatele unor copii exceptionali care impreuna cu parintii lor ce au platit meditatii si-au sacrificat copilaria sa aiba sistemul cu ce se lauda. Sa tina in viata un sistem bolnav si corupt!
    Din cauza lui ne-am luat lumea in cap la 50+ sa o luam de la capat. Sa aiba o sansa macar copiii nostri.

  • Wow! Desi am crescut si invatat in Romania, tare mi-ar fi placut sa fac scoala in UK. Pare muuuuuult mai distractiva si atractiva. Si asta mi se pare doar din modul lor de prezentare a scolii. Daca mai adaugi si un profesor super atractiv la copiii, ai dat deja lovitura la o generatie mare si de valoare. Din pacate, la noi, in Romania, e tot mai rau sistemul educational.

  • Da,interesante comentarii.Eu am un baietel care are 5ani si este la receptie la academia Harys.Eu sunt foarte nemultumita de ceea ce se intampla la aceasta scoala unde este important doar renumele.Profesorii fac mari diferente intre copilasi.Deja ma gandesc foarte serios cum sa il transfer mai repede de acolo.

  • Buna ziua, apreciez preluarea si mentionarea sursei. V-as ruga insa ca preluarea sa se faca in limita a 500 de caractere, altfel vom fi amandoi penalizati de catre Google si nu cred ca este bine nici pt dvs si cu atat mai putin pt mine. va multumesc!

Leave a Reply

Your email address will not be published.


Copyright Ioana Marinescu Sima 2020 | Branding & Website realizat de Ama Mihaescu CREATIVE STUDIO 

Scroll To Top