Now Reading
Ritualuri pentru o stare de bine. Tu ce faci zilnic pentru tine?

Ritualuri pentru o stare de bine. Tu ce faci zilnic pentru tine?

Ştiu că acum, la început de an, e plin netul de obiceiuri schimbate, promisiuni gârlă, poze de la sală şi altele din acelaşi registru. Oamenii se apucă cu frenezie de lucruri, pe care ulterior le abandonează glorios, urmând ca la o altă dată fixă să o ia de la capăt. E firesc, pentru că nu avem “în sânge” nici focusul, organizarea şi, cu atât mai puţin, grija faţă de noi. E greu să ne luăm măcar o jumătate de oră pe zi să ne ocupăm de igiena interioară, pentru că sunt mereu altele mai importante de făcut. Am fost şi eu pe acolo şi încă sunt din când în când. Am grijă, însă, ca suma lucrurilor pe care le fac pentru mine să rămână cât de cât constantă, chit că unele pleacă după o vreme, altele se reîntorc, important este să știu și să simt că am făcut măcar ceva într-o zi, care să aducă sau să întrețină o stare de bine.

Sunt doi ani și ceva deja de când, independent de experienţele prin care am trecut, m-am apucat să întrețin niște obiceiuri sănătoase și să adaug ocazional altele care să mă aducă mai aproape de mine şi mai departe de zgomotul cotidian, de grija viitorului, de “ghilotina” trecutului. Nu mă pretind vreo atotștiutoare, nu am inventat eu roata în nimic, dar am ales de peste tot și continui să o fac, acele lucruri care să constituie o rutină şi să mă ajute la a deveni în fiecare zi, clişeic vorbind, o versiune mai bună a mea.

Care sunt ritualurile mele zilnice pentru o stare de bine?

În urmă cu fix doi ani de zile, deşi credeam despre mine că nu voi reuși veci să fac asta, m-am apucat de meditație. Mi-am instalat aplicația Insight Timer, pe care o recomand din tot sufletul și am pornit. Am meditat 2 luni de zile zilnic, am doborât milestone după milestone (la fiecare zece zile consecutive eşti felicitat, ajută la moral), până când a venit un pic de tsunami în viața mea 🙂 şi s-au dus de suflet toate numărătorile. Am continuat, totuși, să meditez, cât şi cum am putut şi meditația a rămas o constantă în viaţa mea. Recent, uitându-mă în statisticile din aplicaţie, am constatat că am ajuns la venerabila sumă de 26 de zile, defalcate în ore şi minute de meditaţie. Pentru cineva căruia îi era imposibil să stea 5 minute locului, e ceva, pe bune. Deși încă nu am ajuns la zen-ul necesar meditației sau cel puțin asta cred eu despre mine, voi continua, pentru că sunt clipele mele cu mine, primele din zi şi cele mai prețioase.

Tot dimineața obișnuiesc să îmi setez câteva intenții pentru ziua în curs, fie că le scriu sau doar le gândesc. Să fiu ceva mai organizată, un pic mai productivă, mai calmă, să gestionez mai bine anumite situații, cam astea sunt pe listă, plus unele mai specifice, în funcție de context.

De curând, am reluat exercițiile fizice și m-am întors la o descoperire făcută tot în urmă cu fix doi ani, 7 minutes workout, o serie de exerciţii de doar 7 minute, a căror condiţie este doar să le faci zilnic şi corect. Deşi pare simplu, după trei zile consecutive, îmi cam simt fiecare muşchiuleţ. Aici este antrenoarea pe care o urmăresc eu şi cu care am rezonat.

Tot dimineaţa practic o sesiune de afirmaţii, fie unele pe care mi le spun eu, în faţa oglinzii, fie unele pe care le ascult, tot de pe Insight Timer. Se pare ca repetarea frecventă a unor lucruri pozitive despre noi înşine înlocuieşte treptat programele vechi, exersate atâţia ani şi duce la sporirea încrederii în sine şi a optimismului.  Mai am pe lista de dimineaţă câteva practici scurte, deprinse în taberele la care am participat alături de Roxana Gabor-Iliescu.

Să nu credeţi că îmi ia foarte mult să fac toate astea, între 25 şi 45 de minute, depinde cât aleg să fac din ele. Dacă ne gândim că e minimum timpului în care ne lăsăm “furaţi” de curţile vecinilor de pe reţelele sociale, dar că este ceva ce ne aduce beneficii nouă, parcă nu mai pare aşa mult, nu? O să adaug şi scrisul în ritualul meu de dimineaţă, aşa numitele “morning pages” de care vorbeşte şi Cristina Oţel în video-urile şi articolele ei. Am practicat deja asta pentru a scrie un scenariu al vieţii mele aşa cum mi-o doresc, pentru că am primit temă la un curs şi a fost wow! Citesc povestea vieţii mele din viitor dimineaţa şi mă ajută enorm să am o viziune mult mai optimistă întreaga zi şi să nu mă mai las prinsă în gândurile despre trecut.

Seara, ritualurile pentru o stare de bine sunt ceva mai scurte, că de, mă mai vrea şi copilul, mai apare una alta

Totuşi, păstrez de ani buni deja obiceiul de a scrie motivele de recunoştinţă de peste zi, despre care am scris aici , pe care îl îmbunătăţesc uneori şi cu motivele pentru care îmi sunt mie recunoscătoare. Ajută enorm să te apreciezi tu pe tine, mai ales când ai momente în care stima de sine nu e prea sus. Tot seara mi-am propus să citesc, nu îmi iese mereu, dar insist :-). Iar ziua mi-o închei tot cu o meditaţie de pe Insight Timer, muzică de somn de regulă.

Cam astea sunt modurile în care caut eu să îmi menţin o stare de bine. Sigur că nu îmi iese mereu, că uneori sunt cu gândurile atât de departe că nici mama meditaţiei nu le poate aduce înapoi. Esenţialul este că nu renunţ şi fac tot ce îmi stă în putere să îmi acord mie timp, să mă tratez cu grijă şi atenţie.

Mi-ar plăcea să îmi spuneţi şi voi care sunt ritualurile voastre sau cum faceţi să vă menţineţi starea de bine.

Citeşte şi

See Also

Stop! Dacă eu nu am grijă de mine, cine o să aibă?

De la chemat salvarea pentru atacuri de panică, la dat cu mătura prin casă

Certitudinile mele sau de mă dau jos din pat dimineața

Fericirea se obţine prin multă muncă. La fel ca şi condiţia fizică

Dacă vă plac articolele mele, vă invit să dați like paginii de Facebook, pentru a fi la curent cu noutățile.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


Copyright Ioana Marinescu Sima 2020 | Branding & Website realizat de Ama Mihaescu CREATIVE STUDIO 

Scroll To Top