Edubox, o soluție de educație pentru copiii care stau acasă

Cred că e clar pentru toată lumea că situația în care ne găsim nu mai este una temporară și că va mai trebui să jonglăm mult timp de acum înainte cu școala și grădinița online sau în sistem hibrid. La școală lucrurile sunt cât de cât clare,în sensul în care există o programă, manuale, copiii au un orar și disciplina lor este oarecum formată. În cazul copiilor de grădiniță, însă, lucrurile stau ceva mai dificil. Când s-au închis școlile, majoritatea părinților cu copii preșcolari s-au găsit în situația în care nu știau ce să facă cu copiii acasă. Învățarea online nu este recomandată pe durate lungi de timp la vârste așa mici, multe grădinițe nu s-au organizat la timp și, treptat, stresul părinților a crescut și pe buzele tuturor a apărut întrebarea Noi ce facem cu copiii acasă?

Echipa de specialiști a Gradinițelor Butterfly a ascultat cu atenție ce nevoi au părinții, s-a gândit în primul rând la copii și a folosit toată cunoașterea adunată în atâția ani de performanță în educație

Soluția găsită de ei pentru copiii preșcolari care stau acasă este EDUBOX.

Mădălina Ion, fondatoarea Grădinițelor Butterfly este și creatoarea acestui proiect, realizat împreună cu o echipă de profesori care lucrează cu preșcolari de mulți ani. Am vrut să aflu de la Mădălina care este povestea acestei cutii magice și cum îi ajută ea pe copiii preșcolari să continue învățarea pe perioadele când nu merg la grădiniță.

Care a fost cea mai mare dificultate cu care te-ai confruntat la începutul pandemiei, ca director de grădiniță ?

Îmi aduc aminte că se vehicula idea că se vor închide grădinițele, dar nu am crezut. Nu îmi dau seama cum am fost văzută din exterior, dar am avut sindromul căprioarei în lumina farurilor. Am rămas blocata câteva zile. Apoi, m-am repliat și cred că singurele lucruri la care m-am gândit obsesiv în perioada respectivă au fost: cum să controlez cheltuielile, asa încât să rezistăm cât mai mult, cum să facem să nu concediem oameni și cum să rămânem conectați cu copiii.

Când Tudor al meu avea 5 ani a plecat neașteptat bona. Deși el părea foarte putin afectat, după o scurtă perioadă a povestit la grădiniță că bona lui sigur a murit și noi nu îi spunem. Mi-am dat seama atunci că pentru un copilaș mic, să piardă brusc conexiunea cu o persoană până atunci prezentă permanent, este dureros și bulversant și nu este suficientă o explicație, chiar și onestă despre ce s-a întâmplat.

Așa am știut că indiferent că vor sta sau nu copiii în fața ecranului, ei trebuie să rămână conectați emoțional cu educatorul cu care până atunci petreceau cea mai mare parte din zi. A fost obligatoriu să ne putem vedea cu copiii, să ne vadă și sa ne simtă alături.

În continuare este dificilă incertitudinea și sentimentul de volatilitate. Faptul că nu pot face nici un fel de planuri și previziuni, că am un număr mare de angajați care se uită spre noi cu o nevoie mare de certitudine în vremurile astea incerte pe care le trăim este foarte greu de gestionat.

Cum ți-a venit ideea Edubox și cât timp ți-a luat să o pui în practică ?

EDUBOX este o surpriză pentru mine. Nu știu ce simt fetele mele cu care lucrez la proiect, dar eu îl simt ca și cum este un cadou al cărui expeditor nu îl cunosc. Proiectul a fost creat în pandemie. Am crezut că părinții și educatorii au nevoie de o platformă educațională coerentă de unde să poată accesa resurse de lucru cu copiii.

Însă, stând de vorbă în mod repetat cu părinții noștri am auzit : “nu am timp caut”, “nu avem imprimantă acasă”, “nu am laptop disponibil pentru copil”, “bona/bunica nu știu se conecteze” și așa mai departe.

Chiar dacă mi se pare utilă în continuare o platformă educațională structurată pe vârste și adaptată programei școlare, în momentul ăsta mi-am dat seama nevoia urgentă a oamenilor este primească acasă, fizic, tot ce are nevoie copilul și într-o formă care fie accesibilă oricărui adult care se ocupă de copil.

Din momentul respectiv lucrurile au mers ușor, pentru structuram un program săptămânal pe vârste, așa cum este sănătos, eficient și coerent, este ce știm noi cel mai bine.

A fost pentru noi un instrument și pentru a oferi oamenilor un scop care îi tina motivați în perioada respectiva. Sunt foarte mandră am o echipă de creație care a făcut minuni, începând cu activitățile și temele și sfârșind cu poveștile scrise special pentru temele noastre .

Ulterior, lucrând la el am realizat importanța altor două elemente, de informare și feedback, așa încât devină o structură interactivă. Acum este testat, eficient și depus spre omologare la Ministerul Educației și Cercetării.

Mi se pare superb acoperă un gap și va umple exact nevoia părinților și educatorilor în acest moment. Am lucrat la produs de când ne-a venit ideea, timp de probabil 6 luni, până am vândut prima cutie.

Cum crezi tu că pot fi motivați copiii mici să învețe, chiar și stând acasă și mai ales să nu își piardă răbdarea?

Până foarte târziu, copiii învață cel mai ușor prin joc, liber sau coordonat. Dacă vrem îi ținem cu atenția captată, soluția este nu îi provocăm la un joc mai mult de 15 minute dacă sunt mici sau 40 de minute la vârsta de 5-6 ani. De asemenea, jocurile sau activitățile trebuiesc intercalate cu grijă, având în vedere după o activitate statică, trebuie urmeze o activitate de mișcare.

Care sunt lucrurile pe care ar trebui să le aibă părinții în vedere pentru a-i ajuta pe copii să depășească mai ușor perioadele în care stau  în casă, din diferite motive ?

Părinții trebuie aibă în vedere câteva lucruri importante după părerea mea : nu se simtă vinovați nu au răbdare sau nu se pricep fie educatori. Să înțeleagă educația este în primul rând despre starea pe care o are adultul și copilul. Și nu cred schimbarea asta bruscă prin care au trecut și părinții și copiii, creează un context foarte relaxat . Trebuie multă răbdare și înțelegere, iar părinții să nu se teamă  învățarea academică aferentă acestei perioade este de nerecuperat. Se va recupera destul de repede, fără griji. Important este echilibrul emoțional. Părinții nu ar trebui să culeagă haotic pe de internet resurse neverificate pentru foarte multe activități zilnice.

Copiii sunt foarte adaptabili și nu le trebuie multe lucruri în afară de iubire ca fie fericiți

Crezi în educația online pentru copii mici ? Cum crezi că poată fi menținută atenția copiilor, în afara contextului obișnuit de la grădiniță?

Eu nu cred ca educația online este potrivită pentru copiii mici. Este doar un instrument temporar prin care copiii țin legătura cu educatorii lor mai mult pentru confortul lor emoțional. Este foarte greu ca dintr-o data să se rupă rutina în care erau obișnuiți să stea împreună chiar 10 ore în fiecare zi.

În rest însă, chiar faptul că noi am creat un produs care să ajungă acasă la copii fizic, cu instrucțiuni și rechizite, totul printat, arată tocmai că eu cred că în cazul copiilor mici școala online nu este o opțiune.

See Also

Care este dorința/urarea ta pentru educația din România ?

Verbul a educa, vine din latinul EDUCERE. A lua un copil și a-l duce mai departe prin viață.

Urarea mea pentru educația din Romania este sa trimită har profesorilor, pentru ca ei să educe copiii în adevăratul send al acestui verb.

Citește și

Anul acesta, toți copiii și părinții merită coroniță

Ce-i trebuie unui copil ca să învețe de plăcere

Felul în care începe grădinița poate marca copilul pentru totdeauna

Dacă îți plac articolele mele, te invit să urmărești pagina de Facebook pentru a fi la curent cu noutățile.

 

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


Copyright Ioana Marinescu Sima 2020 | Branding & Website realizat de Ama Mihaescu CREATIVE STUDIO 

Scroll To Top