Now Reading
De vorbă cu maestrul Cristian Mihăilescu despre premiera Cenușăreasa

De vorbă cu maestrul Cristian Mihăilescu despre premiera Cenușăreasa

 

Mărțișorul pregătit de Opera Comică pentru Copii pentru spectatorii săi de toate vârstele este premiera spectacolului Cenușăreasa, îndrăgita poveste, transformată într-o operă clasică de compozitorul italian Gioacchino Rossini și care a circulat aproape pe tot mapamondul sub diferite forme, regăsindu-se în diferite culturi. Maestrul Cristian Mihăilescu, cel care semnează regia spectacolului, ne-a răspuns la câteva întrebări, dezvăluind cele mai importante detalii despre premiera primăverii.

De ce ați ales această poveste pentru a fi transpusă într-un spectacol la Opera Comică pentru Copii?

Această minunată Operă Comică pentru Copii si-a propus să prezinte spectacole musicale din toate genurile: operă, operetă, balet, musical, dans modern, etc. Toate au ca scop apropierea nenumăraților spectatori de frumusețea spectacolului muzical, unic în felul lui. Pornind de la acestă idee, nu putea lipsi ”Cenușăreasa”, o perlă a operei italiene și a maestrului  Gioacchino Rossini. O poveste frumoasă depănată pe o muzică pe măsură.

Cu ce diferă Cenușăreasa de la OCC de clasica poveste pe care o știm cu toții?

Basmul cunoscut de toți copii, mari și mici, rămâne dar…..cu surprize. Să vă dezvălui doar una: Cenusăreasa nu iși mai pierde pantofiorul!

Știu  că întodeauna vă alegeți foarte bine echipa cu care lucrați. Care au fost criteriile prin care ați selectat colaboratorii pentru acest proiect? Ce ați urmărit să exprime?

Un spectacol de operă este un demers complex. Sunt soliștii, corul, orchestra, baletul, dirijorul, regizorul, scenograful, dar și personalul tehnic, din ce în ce mai important în zilele noastre. Dotarea scenică a progresat mult impunând specialiști de înaltă calificare. Într-adevăr , sunt foarte exigent în alegerea colaboratorilor. Am șansa de a lucra cu unii dintre cei mai buni dirijori, Gheorghe Iliuță și Alexandru Ilie, scenografi, Vladimir Turturică (decoruri) și Iolanda Mutu ( costume), Ionut Picincu ( coregrafie), dar și cu o echipă excepțională de cântăreți și balerini. Pe mulți dintre ei îi cunoașteți din spectacolele anterioare.

Cui se adresează Cenușăreasa? Publicului format din copii mici sau publicului “tânăr”și părinților lor ?

Am gândit montarea mea pentru părinții care vin alături de copiii lor. Adică toate vârstele vor găsi , sper, momente de bucurie.

Care este cel mai important mesaj al spectacolului?

Pot spune ca motto-ul de la care am pornit este dat de o replică a personajului Alidoro:” frumusețea , eleganța, le poți găsi oriunde. Dar bunătatea și inocența le întâlnesti din ce în ce mai rar”.

Dați-ne cele mai importante 3 motive pentru spectatori să vină să vadă Cenușăreasa

Desigur, este basmul, cel care a fascinat și fascinează generații și generații de copii și adulți. Este apoi sclipitoarea muzică a magicianului Rossini, ( Bel canto- ul – cântul frumos). Și, nu în ultimul rând, valoarea și renumele colectivului OCC, probat în zeci și sute de reprezentații.

Cât timp s-a lucrat la premieră și la ce surprize să ne așteptăm?

Așa cum am mai amintit, un spectacol de operă cuprinde multe, foarte multe componente ce trebuie asamblate într-un tot unitar dar și dificultăți artistice pentru care trebuie să te pregătești îndelung. De la ideea regizorală până la transpunerea ei scenic drumul este lung, cu zeci și zeci de repetiții, probe tehnice, etc. Este vorba de multe zile și nopți, de frământări, exerciții, întrebări pe care ți le pui.

Vă mai spun o data: pregătiți-vă de multe surprize: decoruri maiestuoase, costume spectaculoase, interpreți minunați. Și încă ceva: nicăieri nu e mai bine ca acasă și la Opera Comică pentru Copii!

Citește și

Elena Morar – Copiii sunt publicul cel mai exigent

Antoaneta Cojocaru despre Micuța Dorothy și provocările regiei de teatru pentru copii

Secretele unui manager din Top 30 sub 30. Emil Pantelimon, omul OCC al lunii mai

See Also

Valentin Racoveanu, cel mai longeviv artist al Operei Comice pentru Copii

Bogdana Pascal, despre scenografie pe înțelesul copiilor

Felicia Filip – Părintele este, nu o dată, cel educat de copil

Răzvan Mazilu. Trebuie să îmi acord provocări noi, care de care mai radicale. Interviu

Corina Dumitrescu: nu mai căutați morala în spectacolele pentru copii!

Dacă vă plac articolele Pisicii, vă invit să daţi like paginii de Facebook, pentru a fi la curent cu toate noutățile.

 

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Copyright Ioana Marinescu Sima 2020 | Branding & Website realizat de Ama Mihaescu CREATIVE STUDIO 

Scroll To Top