Now Reading
Cum poziţionezi blogul şi cum scoţi bani din el – Social Media for Parents

Cum poziţionezi blogul şi cum scoţi bani din el – Social Media for Parents

Am povestit aici cum a fost la sesiunea specialiştilor din cadrul Social Media for Parents. A doua sesiune a fost dedicată branding-ului şi au fost invitaţi Maria Coman de la Mothersandthecity.ro, Ioana Chicet-Macoveiciuc, alias Prinţesa urbană, Tily Niculae şi Ana-Maria Mitruş de la Meseria de părinte.

Maria a vorbit succint, în stil jurnalistic, că dacă nici ea, atunci cine, aşa că am reţinut trei idei-cheie despre ce să NU faci pe blog:

  • Nu scrie despre ceva în care nu crezi
  • Nu scrie despre ceva dacă nu ai toate informaţiile necesare, astfel încât să poţi duce discuţia mai departe, fie pe blog, fie în off-line
  • Nu te băga în războaie on-line

Ioana a povestit tare frumos despre cum a crescut blogul ei, indicând cifre, dar şi acţiuni complementare pe care le face – evenimente pentru comunitate, grupuri de suport pe Facebook, campanii, semn că odată cu creşterea a venit şi o responsabilitate faţă de cititorii săi. Ideea principală din discursul Ioanei a fost Fă bani ca să poţi scrie, nu scrie ca să faci bani! Alte sfaturi au fost să scrii responsabil şi credibil, despre lucruri pe care chiar le-ai folosit sau le-ai folosi, să te implici în comunitate, să răspunzi celor care îţi scriu şi implicit să cauţi să îţi cunoşti publicul, să mulţumeşti, să ai răbdare, să investeşti.

Tily Niculae a avut o prezentare vibrantă, plină de energie şi de culoare, aşa cum este şi ea. A povestit cum a fost traseul ei de la vedetă de televiziune la blogger de succes, cum a decis să pornească blogul, în ce proiecte a ales să se implice. Tily a lansat prima ideea care avea să revină şi în ultima sesiune, aceea de a nu îţi vinde ieftin scrisul! Aşa cum orice muncă are un preţ şi munca de a scrie (cu documentarea, timpul şi energia din spate) trebuie preţuită şi bloggerii nu trebuie să îşi desconsidere valoarea. Tot Tily ne-a sfătuit ca pentru orice să facem contract, inclusiv pentru bartere sau implicarea în campanii sociale. Stay humble, work hard, be kind – aşa şi-a încheiat Tily prezentarea

Tily Niculae, naturală şi adorabilă. Sursa foto – Social Media for Parents

Ana-Maria Mitruş a abordat un subiect foarte actual, Etica în blogging. Idei de bază:

  • Bloggerii au ajuns să fie asimilaţi presei, ceea ce trebuie să îi responsabilizeze foarte tare în a oferi conţinut de calitate
  • Mare atenţie cu sfaturile pe blog! Ele trebuie să vină exclusiv de la specialişti (mai ales în cazul unor subiecte cum ar fi vaccinarea, bolile sau alte lucruri cu potenţial de a avea consecinţe grave)
  • Limitarea expunerii copiilor pe net, în special a nudităţii sau a fotografiilor care pot crea disconfort copiilor atunci când cresc
  • Nu spune în on-line  nimic din ceea ce nu ai spune unui om în faţă
  • Atacă ideea, nu omul!
  • Nu ataca aspectul fizic sau alte chestiuni personale!
  • În acţiunile tale zilnice, inclusiv în cele on-line, păstrează două repere, cel al legii şi cel al moralităţii

Ultima sesiune a fost o dezbatere pe tema modalităţii de a câştiga bani din blog. S-a discutat din perspectiva bloggerilor, aici aflându-se Dan Cruceru (blogger Taticool), Daniel Osmanovici (jurnalist şi blogger Tataincepator), Miruna Ioani (blogger Siblondelegandesc.ro) şi Emma Zeicescu (jurnalist şi blogger EmmaZeicescu.ro), dar şi a agenţiilor reprezentate de Ana Brezeanu (Senior Sales Manager Parenting Ads) şi Monica Jitariuc (Managing Partner MSL Group The Practice). S-a discutat despre relaţia agenţii-blogguri, cum evaluează agenţiile bloggurile, cum ar trebui să se poziţioneze bloggerii şi ce paşi sunt de urmat pentru ca blogul să înceapă să şi producă bani.

Ce am reţinut:

  • Pentru agenţii contează traficul atunci când aleg un blogger pentru o campanie (e foarte ok ca dacă tu eşti fericit cu 2 cititori de calitate, dar prin ochii agenţiei asta înseamnă că mesajul va ajunge doar la 2 oameni, ceea ce nu e ok)
  • Într-o măsură la fel de mare contează şi stilul bloggerului şi modul în care el se potriveşte cu valorile brandului comunicat. Contează să fie un blogger curat, onest, care să comunice autentic şi constant. Sfatul tuturor celor prezenţi a fost creşterea frecvenţei postărilor (ideal ar fi o postare/zi sau cât mai aproape de asta)
  • Munceşte constant, munca ta este investiţia în acest caz (dacă poţi să şi investeşti material în diferite platforme, gadgeturi, promovare, etc, ar fi ideal)
  • Ai răbdare! Nu te aştepta să ai rezultate imediat
  • Cunoaşte-ţi valoarea, nu te vinde ieftin!
  • Secţiunea Despre mine din cadrul bloggului ar trebui să fie construită ca un fel de CV, care să cuprindă campaniile în care ai fost implicat, principiile tale – cu ce branduri rezonezi şi ai de gând să promovezi, ce nu ai promova, care îţi sunt valorile, care sunt intenţiile tale, ce doreşti să realizez cu blogul. O declaraţie de intenţie din care cei care doresc să colaboreze cu tine să îşi facă o părere cât mai clară despre stilul şi valorile tale, dar şi despre realizările pe care le-ai avut.

Ce am apreciat: stilul de moderare al Ioanei, care a oferit date concrete şi exemple din experienţa sa. Sigur, ea se situează acum la un nivel la care mulţi aflaţi în sală visează, dar a ajuns acolo treptat, prin muncă; abordarea Mirunei Ioani, care mi s-a părut realistă şi dintr-o poziţie fermă, dar de bun simţ.

See Also

Ce mi-a lipsit: Sfaturile concrete, dublate eventual de discuţii cu bloggerii din sală, care să spună ce greutăţi întâmpină, cu ce nu se descurcă, de ce expertiză ar avea nevoie, iar răspunsurile să le fie oferite de oameni care au reuşit pornind de la zero, exclusiv prin muncă şi fără să aibă în spate o carieră consolidată în spaţiul public. Pentru mine (şi nu numai, sunt convinsă), trei persoane publice care să povestească cum cer sume fixe pe contracte şi nu coboară sub acele sume, cum muncesc 8-10 ore pe zi la blog dintr-un birou şi ce investiţii fac, toate de pe o poziţie deja consolidată, cu o carieră mediatică de ani de zile în spate NU ESTE RELEVANT. Pentru că mai toţi bloggeri prezenţi acolo nu plecau de pe acea poziţie şi le-ar fi fost mult mai util să audă poveşti de succes ale celor care au renunţat la un job în corporaţie pentru blogging şi au ajuns să se întreţină din blog, de exemplu sau oricare altă variantă realistă şi compatibilă cu audienţa.

Partea asta de selectare echilibrată a speakerilor mi se pare singura la care organizatorii mai au de lucrat. Altfel, evenimentul a fost extrem de bine organizat şi foarte necesar. Eu una m-am simţit fantastic şi asta s-a văzut pe faţa şi în zâmbetul meu aproape circular. Sunt mândră că am intrat în comunitatea bloggerilor şi am planuri mari pe viitor, aşa că staţi pe aproape 🙂

 

View Comment (1)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


Copyright Ioana Marinescu Sima 2020 | Branding & Website realizat de Ama Mihaescu CREATIVE STUDIO 

Scroll To Top