Trăim vremuri noi, care cer adaptare rapidă și eficientă. Ca toate evenimentele planificate pentru această perioadă, și conferința “Motivație în educație”, susținută de Oana Moraru s-a desfășurat on-line, fiind găzduită de Kinderpedia
În a treia zi a conferinței, Oana Moraru a dezbătut caracteristicile unui copil motivat să învețe, un good learner cum l-a numit ea.
Copiii care renunță la sarcini mai ușor au niște convingeri adânci, la care nu au acces, determinate de faptul că, atunci când au venit pe lume, cineva din viața lor a început să îi condiționeze, să îi compare, să aibă pretenții și cerințe de la ei.
Nici copiii obișnuiți cu o viață prea ușoară nu pot deveni good learneri , pentru că sunt învățați ca adultul să vină mereu în întâmpinarea lor și nu au încredere în puterea lor interioară. Când sunt prea serviți, copiii nu sunt obișnuiți să lupte pentru ei.
Un copil care învață bine nu e cel care obține calificativele maxime, nu e cel care iese pe primul loc la un concurs.
50% din trăsăturile copilului care învață bine nu se referă la intelect, ci la capacitatea lui de a nu renunța, de a se strădui ca să reușească.
Caracteristicile unui copil care învață bine
- Un copil care învață bine este un copil curios, care pune întrebări dincolo de ceea ce i se predă
- Caută, citește, cercetează, cere explicații
- Un copil care reușește știe că o parte din învățare poate fi plictisitoare. E ok să îi fie și greu dar cine îl ghidează trebuie să îi insufle bucuria. Bucuria că are pe cineva alături, că deși îi este greu, știe că va obține ceva în urma învățării
- Se teme de eșec, dar știe că fără el nu există progres
- Pocesează informația în stil personal. Este nevoie de timp ca ceea ce învață să se așeze.
- Poate parafraza, reconstrui și reconecta ce învață. Este asociativ și speculativ.
Adevărata diferență la copiii care învață bine o fac funcțiile executive ale creierului:
- Atenție voluntară – cât mai rezistă, chiar atunci când îi vine să se retragă din sarcină. E o chestiune de caracter, de voință.
- Autocontrol
- Răbdare
- Ascultare activă
- Planificare
- Amânarea gratificării – copilul trebuie frustrat pe lucruri mici fără impact emoțional, pentru a-i dezvolta mușchiul așteptării.
- Reziliența – cât de greu îmi este la școală, în familie și totuși mă străduiesc.
Copiii au nevoie de limite clare, de un NU spus clar, fără vinovăție, deoarece copiii știu să apese toate toate butoanele vinovăției părinților.
Conferința “Motivație în educație” a fost facilitată de Kinderpedia, soluția completă de comunicare și management dedicată grădinițelor și școlilor. Aplicația ajută educatorii, profesorii și directorii de grădinițe și școli să salveze între 6 și 9 ore pe săptămână, menținând părinții conectați și implicați. Întreaga activitate este centralizată și coordonată cu ajutorul unei singure soluții, astfel încât reduce timpul administrativ al profesorilor si educatorilor cu peste 40%, îmbunătățește semnificativ implicarea părinților, printr-o interfață sigură și ușor de folosit și oferă directorilor o perspectivă completă asupra tuturor activităților și comunicării din instituție.
Citește și
Platformă gratuită pentru școlile din învățământul de stat
Sistemul finlandez de învățământ aplicat în România
Cel mai important ingredient în educația copiilor este…
Dacă vă plac articolele mele, vă invit să dați like paginii de Facebook, pentru a fi la curent cu noutățile.
Sursa foto Freepik.com