Now Reading
Ce facem cu copiii supradotați? Se deschide prima școală pentru ei

Ce facem cu copiii supradotați? Se deschide prima școală pentru ei

Pun pariu că, la citirea titlului, unii vor avea tendința să ridice din sprânceană –  „noi avem încă școli fără încălzire și curent electric și ne arde de copiii supradotați”? Ei bine, da, pentru că, la fel ca și copiii cu nevoi speciale, copiii cu abilități înalte, cum sunt ei numiți în mod academic, sunt o realitate și sunt într-un număr deloc neglijabil. În România există peste 200.000 de astfel de copii și doar 3% dintre ei reușesc să își atingă potențialul și să devină adulți de succes.

Cum recunoaștem un copil cu abilități înalte?

Există câteva semne care ne indică că avem de-a face cu un copil cu abilități înalte și printre acestea se numără energia debordantă, creativitatea, interesul pentru anumite activități la care stă extrem de concentrat și pasiunea pentru anumite discipline. Plictisul la școală și dorința de a face mereu lucruri interesante, care îl țin în priză, sunt alte semnale că este posibil să avem un astfel de copil. Cel mai bine este să facem o testare psihologică a copilului, care să identifice dacă are capacități peste medie – un coeficient de logică matematică mare sau un coeficient lingvistic ridicat, viteză de procesare și viteză de memorare deosebite.

Ca părinte de copil aplecat evident către zona artistică, recunosc că mă interesează subiectul și am fost extrem de surprinsă și interesată când am aflat, absolut întâmplător, de existența, în viitorul apropiat, a unei școli dedicată copiilor cu abilități înalte. Am vrut să aflu mai multe detalii, pentru a le da mai departe și altor părinți pe care îi interesează subiectul.

În septembrie 2020 se deschide oficial Romanian Gifted School, prima școală pentru copiii cu abilități înalte din România, aliniată standardelor internaționale

Lansarea școlii este un pas natural într-o călătorie care a început în urmă cu 9 ani.

La baza școlii stă Asociația pentru Educație și Știință Kleine Schule, înființată în 2011, cu scopul de a identifica, susține și promova copiii cu abilități înalte din România. În cei 9 ani de funcționare ai Asociației, peste 400 de copii au fost parte din procesul de testare psihometrică, mult mai mulți au participat la peste 70 de evenimente naționale și internaționale – tabere, conferințe, cursuri.

Misiunea Asociației și implicit a școlii ce se deschide în luna septembrie este de a-i ajuta pe copiii cu abilități înalte să-și găsească independența, să-și dezvolte latura creativă și să-și atingă potențialul ca adulți, dezvoltând programe alternative special create pentru ei.
În același timp, s-a dorit crearea unui spațiu comun de susținere și înțelegere și pentru părinți și profesori, alinierea nevoilor astfel încât să se asigure un proces sustenabil și sănătos de dezvoltare armonioasă.
Dincolo de educația școlară, scopul școlii este de a educa și dezvolta caracterul individual și a învăța prin practică în fiecare zi, pentru a modela societatea în care dorim cu toții să trăim.

Romanian Gifted School se adresează segmentului de vârstă 2-19 ani, incluzând grădiniță, școală și liceu

Testarea psihometrică este primul pas în procesul de selecție și admitere. Prin această testare care se urmărește identificarea coeficienților de inteligență cognitivă, emoțională și socială. În urma testării, se realizează profilul psihologic al copilului  și se admite participarea acestuia în cadrul Romanian Gifted School. Se generează un profil psihologic elaborat, care oferă psihologului o imagine clară asupra adecvării copilului la sarcinile de lucru, identificarea situațiilor pentru care antrenamentul poate merge spre menținerea coeficienților de inteligență sau spre stimularea acestora. Intrarea copilului în partea de program educațional, sau nu, după caz, se face ținându-se seama de analiza informațiilor obținute în urma testării și a protocolului de evaluare.

Programul, gândit împreună cu psihologi, psihopedagogi și specialiști în educație, este pus la dispoziție doar celor care îndeplinesc criteriile în urma testării/evaluăii psihologice.

Din preocuparea față de siguranța copiilor și a mediului de educare, cu precădere în contextul actual, fondatorii școlii au pregătit și scenariul adaptat la educația digitală, având alături un partener strategic din Statele Unite – platforma Renzulli Learning, precum și alte tool-uri de învățare online.

Mai mult decât atât, analizând datele pe județe și numărul școlarilor din preuniversitar (6-18 ani), a rezultat că Bucureștiul acoperă doar 8% din totalul numărului copiilor cu abilități înalte. Diferența (92%) o reprezintă copiii din țară. Astfel că, cei de la Romanian Gifted School au gândit o variantă online pentru adolescenții cu vârste între 12 și 17 ani  din toată țara. Adițional, vor avea loc și activități offline, care vor i anunțate la timp

Mai multe  informațiile legate de calendarul înscrierilor, curriculum, procesul de acreditare și oferta educațională, puteți găsi pe site-ul www.giftedschool.ro

Mi-ar plăcea să aflu și părerea voastră despre deschiderea unei astfel de școli în România. Recunosc că pe mine mă fascinează subiectul și am de gând să îl aprofundez.

Citește și

Anul acesta, toți copiii și părinții merită coroniță

See Also

Ce-i trebuie unui copil ca să învețe de plăcere

Dragă părinte de copil școlar

Nu-l lăsa când începe școala! Atunci are mai mare nevoie de tine!

Dacă vă plac articolele mele, vă invit să dați like paginii de Facebook, pentru a fi la curent cu noutățile.

Sursa foto – Freepik.com

View Comment (1)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


Copyright Ioana Marinescu Sima 2020 | Branding & Website realizat de Ama Mihaescu CREATIVE STUDIO 

Scroll To Top