Am povestit deja în primăvară cum am ales să pășesc din nou pe un drum nebătătorit și cum am dat vechii mele pasiuni și ocupații, designul floral, o haină nouă, sub forma conceptului de floral & life coaching, creat de mine. Știu că toți specialiștii spun că atunci când te apuci de ceva nou nu îți construiești întâi totul la linie, ci mai întâi faci treabă, vinzi, creezi resursele și apoi instrumentele. Ei bine, eu sunt un om vizual, perfecționist – boală grea, ce să-i faci și nu prea funcționez cu jumătăți de măsură. Site-ul de flori nu mai exista și oricum dacă ar fi existat ar fi fost inutil, de la nume de domeniu până la conținut și design grafic. Voiam altceva. Am încercat, în primă fază, să fac o extensie a blogului pentru partea de flori, dar era ca și cum voiam să fac o cămilă să zboare deasupra Atlanticului, așa că am renunțat rapid la a amesteca lucrurile. Conceptul este oricum nou și inedit, era clar că avea nevoie separat de o identitatea proprie. Ca și mine, care trebuia să primesc o extensie de branding personal, să mă cunoască lumea nu doar ca blogger, ci și ca și consilier de dezvoltare personală și coach floral.
Intenția mea s-a potrivit mănușă cu produsul numit kit de branding personal, pe care Ama Mihăescu tocmai îl lansa
Ca să vă împrospătez memoria, Ama este cea care a realizat și rebrandingul blogului de la Pisica pe sârmă la ce este acum, am scris despre proces aici. Când prin capul meu se foiau ideile mai ceva ca bebelușii la ora de culcare, știam ce vreau, dar parcă nu eram așa decisă, Ama m-a întrebat, cu blândețea și calmul ei, total contrastante cu haosul și agitația mea, dacă nu aș vrea să încerc un produs semi custom, dedicat special liber profesioniștilor precum fotografi, traineri, coach, psihologi și terapeuți. Nu am înțeles atunci exact ce este acest kit de branding personal și cu ce m-ar ajuta mai mult decât un site „normal”, dar am mers pe mâna Amei. Pentru că eu așa sunt, dacă mă duc la un om care se presupune că știe ce face îi las mână liberă. De exemplu, mie mi-ar putea lipsi lejer oglinda la coafor, nu mă uit niciodată atunci când mă las machiată să verific procesul, nu pun întrebări când mi se fac ședințe foto, cred că sunt cel mai cuminte client posibil :-).
Ce m-a ajutat cel mai mult la construcția brandului Flori cu sens a fost timpul scurt de execuție
Aveam nevoie rapid de o identitate de brand, pentru că am decis pe ultima sută de metri să lansez conceptul la Lavander Fest, târgul organizat de Flori Vioreanu și al ei Fleurane. Aveam nevoie în două săptămâni de identitate vizuală, cărți de vizită, materiale de promovare. Le-am avut, iar la scurt timp după am avut și site-ul. Termenul de execuție garantat odată cu kitul de branding personal este de trei săptămâni, dar eu cred că am avut materialele în jumătate din această perioadă.
Un alt avantaj al kitului este că nu pleci pe foaie albă, ci ai niște template-uri din care poți alege și care se pot personaliza, cu niște costuri adiționale. Deși sunt o persoană organizată, sau cel puțin am fost până a intervenit peste mine viața :-), atunci când am multe idei care pentru mine sunt clare îmi e destul de greu să le explic și altora. Mi-a fost foarte util în sensul ăsta chestionarul pe care Ama m-a rugat să îl completez. Atât de util încât am realizat structura site-ului din răspunsurile la întrebări, ba chiar le-am folosit și în interviuri și materiale ulterioare de promovare. Este un instrument extrem de eficient, care aduce multă claritate și, alături de celelalte componente – template-uri grafice pre-existente, specialiști în IT, în social media și, desigur, experiența de branding și design a Amei, te ajută să ai o viziune completă asupra business-ului pe care vrei să îl pornești.
Odată ce am răspuns la chestionar și am clarificat ceea ce îmi doresc, am primit variantele din care am ales
Logo-ul nici eu nu l-as fi gândit mai bine, delicat și totuși puternic, exact ceea ce îmi doream. Culorile au fost customizate și, din nou, s-au potrivit mănușă cu ce aveam eu în minte. Site-ul mi s-a părut extrem de clar și simplu, structurat ușor și accesibil oricui. Singura adăugire la ce exista deja în kit a fost magazinul online, care încă nu este funcțional, dar va fi în curând.
Mai presus de timpul scurt de execuție, care pentru mine chiar a fost esențial, beneficiul de a lucra pe ceva deja existent, creat pe baza experienței de lucru cu antreprenori aflați la început de drum și care au nevoie de claritate și instrumente simple de lucru, eu m-am bucurat să pot fi prima care testează acest instrument nou pe piața românească. Chiar cred cu tărie că liber profesioniștii și antreprenorii începători nu ar trebui să își bată capul să fie și designeri grafici și specialiști IT și multe altele. Cel puțin nu când construiesc cartea de vizită a business-ului, că ulterior oricum suntem cu toții de toate și ne băgăm nasul prin Canva, WordPress și editoare video, că nu avem încotro.
Dar baza, prima imagine cu care te prezinți în fața clienților e nevoie să fie fără cusur și dacă acest proces se poate desfășura lin, ordonat, chiar schematic și fără prea multe bătăi de cap, ai deja un punct de plecare valoros. Ajută la psihic, v-o zic garantat.
La fel ca la rebrandingul blogului, mi-a folosit enorm să lucrez cu un profesionist adevărat, cu experiență în marketing, branding și design care m-a ajutat cu mult mai mult decât livrabilele fizice. A fost acolo cu o părere, un sfat, o întrebare pusă la momentul potrivit și asta este, vorba reclamei, de neprețuit.
Puteți afla mai multe despre kitul de branding personal și celelalte produse oferite de Ama Mihăescu aici. Dacă știți persoane care au nevoie de o identitate de brand și de site, le puteți trimite cu încredere la Ama, sigur vă vor mulțumi mult timp, așa cum îmi mulțumesc mie toate persoanele către care am recomandat-o.
Și pentru cine nu a văzut deja despre ce vorbim, acestea este site-ul Flori cu sens, visul meu prin care împrietenesc oamenii cu florile și le vindec mințile și sufletele.
Citește și
Cum s-a născut noul blog și cine a dat naștere așa frumos ideilor mele
Transformarea Pisicii în femeie. Despre schimbarea blogului
Dacă vă place cum scriu, vă invit să dați like paginii de Facebook pentru a rămâne la curent cu noutățile.