Now Reading
Carmen și Toreadorul, ultimul weekend de spectacole la Opera Comică pentru Copii

Carmen și Toreadorul, ultimul weekend de spectacole la Opera Comică pentru Copii

Premiera lunii octombrie la Opera Comică pentru Copii a fost spectacolul Carmen și Toreadorul, adaptare după celebra operă Carmen de Georges Bizet, în regia maestrului Cristian Mihăilescu. După două weekenduri de spectacole, spectatorii mici și mari au șansa să vadă Carmen și Toreadorul pentru ultima dată în această stagiune, sâmbătă, 23 octombrie, de la ora 17.00 și duminică, 24 octombrie, de la ora 11.00.  Dacă mai aveți nevoie de motive care să vă convingă că această mare bijuterie muzicală merită cunoscută de copii într-o formă potrivită lor, l-am rugat pe însuși regizorul Cristian Mihăileascu să ne povestească despre ideea care a stat la baza spectacolului, dar să ne dea și câteva motive pentru care n-ar trebui să ratăm Carmen și Toreadorul. 

Cum v-a vent ideea să adaptați opera “Carmen” de Georges Bizet într-o variantă pentru copii?

Cristian Mihăilescu: Este o misiune și o preocupare permanentă a OCC de a aduce pe scenă mari titluri, capodopere de operă, operetă, balet, musical și a le face astfel cunoscute celor tineri. Pe lângă atâtea și atâtea altele, doar în regia mea au văzut lumina rampei nestemate ca „Flautul Fermecat”, „Răpirea din Serai”, „Directorul de Teatru” – toate opere de W.A. Mozart – „Bărbierul din Sevilla” („Figaro, Figaro, Figaro”), “Cenușăreasa” – opere de G. Rossini – „Don Pasquale”, de G. Donizetti, „Baronul Münchhausen”, de Dan Dediu, operete ca „O Noapte la Veneția”, de J. Strauss, „Mam’zelle Nitouche” („Hapciu în Re Major”), de F. R. Hervé, „Crai Nou” („Joc și Rock”), de C. Porumbescu etc. Simpla lor enumerare vă sugerează diversitatea stilistică, de la clasicism până la muzica zilelor noastre. „Carmen și Toreadorul” reprezintă deci o continuare firească a acestui demers cultural unic în felul său, nu doar în România.

A fost dificil să realizați această adaptare? Ce v-a ajutat să faceți această „misiune” mai ușoară?

Cristian Mihăilescu: A fost o provocare. Pentru prima oară, OCC abordează o dramă pe care o transformă într-un spectacol optimist, cu un final strălucitor. Am lucrat mult pentru a adapta mesajul fără a știrbi nimic din frumusețea muzicii lui Bizet. A fost, de asemenea, și demersul, deloc ușor, de a concentra acțiunea într-un timp ce respectă curba de atenția a copilului. Spectacolul durează o oră.

Care sunt punctele-cheie ale spectacolului „Carmen și Toreadorul”?

Cristian Mihăilescu: Desigur, punctul esențial îl reprezintă, cum spuneam, splendoarea muzicii lui Bizet. Este practic o sarabandă de hit-uri, cum le-am spune azi, ariile lui Carmen, ale Toreadorului, a lui Don Jose, corurile, momentele de balet, care se înlănțuiesc neîncetat. Venind în întâmpinarea noii generații, am punctat partitura originală cu intervențiile de efect ale unui band modern. Astfel, muzica devine și mai accesibilă pentru minunații noștri spectatori tineri. Tot în spiritul contemporaneității, din punct de vedere vizual, am folosit o noutate: decorurile sunt alcătuite exclusiv din o multitudine de panouri cu LED-uri ce oferă posibilități nelimitate de imagine, culoare, efecte speciale.

Care este principalul mesaj cu care credeți că rămân spectatorii mici și mari în urma vizionării?

Cristian Mihăilescu: Sper ca toți spectatorii să plece îndrăgostiți de genul numit operă, să constate frumusețea sa, să se convingă că este un gen modern, sincretic, în care muzica se împletește cu poezia textului, cu arhitectura decorurilor și cu sarabanda costumelor, într-un tot unitar, uimitor, minunat.

Cum ați  ales echipa acestui spectacol și protagoniștii rolurilor principale?

Cristian Mihăilescu: A fost o misiune ușoară. OCC dispune în prezent de o echipă de soliști tineri, cu voci frumoase, laureați la concursuri naționale și internaționale. Dispune, de asemenea, de un colectiv de balet unitar valoric, excelent antrenat, cu artiști ce vin din mai multe țări ale globului. Alături l-am avut pe dirijorul Gheorghe Iliuță, cu pregătirea sa muzicală impecabilă, și doi scenografi compatibili cu viziunea mea regizorală. Imaginile au fost concepute și realizate de Vladimir Turturica, iar costumele de Iolanda Mutu. Vă las dumneavoastră plăcerea de a vă delecta cu talentul lor plastic. Coregrafia este semnată de Ionuț Picincu, veșnic neliniștit și inventiv. Ținând cont de caracterul decorurilor, total inedit, un rol important l-au avut realizatorii tehnici, pe care am simțit nevoia să-i invit pe scenă la aplauze.

Aducerea în fața copiilor a unor capodopere muzicale și teatrale este o modalitate extrem de eficientă și frumoasă a Operei Comice pentru Copii de a face educație. Ce alte adaptări ale operelor celebre mai aveți în plan?

Cristian Mihăilescu: Sunt atâtea și atâtea titluri care-și așteaptă, pe drept cuvânt, rândul de a fi prezentate pe scena OCC. Las plăcerea direcției Operei de a le anunța la timpul potrivit. Pot să vă asigur că vor fi surprize dintre cele mai plăcute. Ceea ce vă pot anunța cu certitudine e că am început deja pregătirile pentru marele nostru eveniment de la sfârșitul anului, spectacolul „Poveste de Crăciun”, ajuns, iată, la a opta ediție.

Dacă ar fi să numiți trei motive pentru care spectacolul „Carmen și Toreadorul” este de neratat, care ar fi acelea ?

Cristian Mihăilescu: Sper că v-am convins cu răspunsurile anterioare. Vă aștept la spectacol, unde veți găsi mult mai multe motive și veți pleca, sunt sigur, mai luminoși, fredonând „To-re-ador, To-re-ador”, așa cum au făcut toți spectatorii de până acum.

Bilete pentru spectacolele din acest weekend găsiți pe bilete.ro. 

Accesul la Opera Comică pentru Copii se face în limita a 50% din capacitatea sălii,  pe baza certificatului verde pentru adulți și copiii peste 13 ani împliniți, iar purtarea măștii este obligatorie.

Citește și

Oamenii din spatele School of rock: Irina Furdui și Alexandru Ilie

Spectacolul School of rock, pledoarie pentru vocea copiilor

Secretele unui manager din Top 30 sub 30. Emil Pantelimon, omul OCC al lunii mai

Valentin Racoveanu, cel mai longeviv artist al Operei Comice pentru Copii

Felicia Filip – Părintele este, nu o dată, cel educat de copil

Răzvan Mazilu. Trebuie să îmi acord provocări noi, care de care mai radicale. Interviu

Corina Dumitrescu: nu mai căutați morala în spectacolele pentru copii!

Dacă vă plac articolele mele, vă invit să dați like paginii de Facebook, pentru a fi la curent cu noutățile.

 

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


Copyright Ioana Marinescu Sima 2020 | Branding & Website realizat de Ama Mihaescu CREATIVE STUDIO 

Scroll To Top