Now Reading
Când în spatele unei frumuseți diafane se află o forță nebănuită. Andreea Soare, Omul OCC al lunii iunie

Când în spatele unei frumuseți diafane se află o forță nebănuită. Andreea Soare, Omul OCC al lunii iunie

 

Este frumoasă ca o zână din povești. Cu părul blond plin de bucle și un zâmbet șarmant, Andreea Soare îi cucerește pe spectatorii Operei Comice pentru Copii, indiferent că întruchipează roluri pozitive sau roluri negative, cum este cel mai recent, al Reginei de Inimă Roșie din Alice în Țara Minunilor.

În spatele grației angelice se află o forță fantastică. Andreea este coordonator al departamentului de balet al OCC, iar anul acesta a fost inițiatorul și organizatorul competitiei de dans Bucharest Dance Competition, organizată în cadrul Festivalului Opera Copiilor, FOC 2019. Andreea pregătește și o surpriză pentru stagiunea de toamnă a OCC, așa că am considerat că merită din plin să fie Omul OCC al lunii iunie pe blogul Pisica pe sârmă și am rugat-o să ne răspundă la câteva întrebări

În primul rând, tu ți-ai început activitatea ca balerină. Când a apărut pasiunea pentru balet și cum ai pornit?

Pentru această întrebare răspunsul meu începe mereu cu: „întâmplător”. Știu că pare ciudat, dar toată povestea a început în vara în care am însoțit-o pe verișoara mea la examenul de admitere pentru Liceul de Coregrafie „Floria Capsali”. Ea era prea mică atunci pentru a începe cursurile, iar eu „întâmplător” aveam vârsta potrivită. Astfel profesorii au insistat ca eu să dau examenul și…curiozitatea m-a împins să accept. Îmi amintesc și acum momentul în care total nepregătită am întrat în sala de balet unde mi-au fost testate o serie calități, aptitudini și spre mirarea mea, profesorilor nu le venea să creadă că nu mai urmasem cursuri de balet până atunci. Plăcerea de a dansa am descoperit-o treptat, pe parcursul orelor de balet din școală, însă momentul în care pasiunea și dependența au apărut a fost în clasa a VI- a, când am pășit pentru prima oară pe scenă. Atunci m-am îndrăgostit de dans, de scenă, de aplauze, de toate emoțiile pe care le trăiește un artist în lumina reflectoarelor.

Când a început colaborarea cu Opera Comică pentru Copii?

Colaborarea cu Opera Comică pentru Copii a început încă de când eram elevă în clasa a XI- a. Inițial am colaborat doar pentru anumite spectacole, apoi…nici nu știu când au zburat 10 ani și sincer vă spun că dacă aș fi putut să mă întorc în timp, aș fi ales să fac exact același lucru.

Care este rolul sau personajul tău de suflet, la care te gândești mereu cu drag și plăcere?

Fiecare rol pe care l-am interpretat are un loc aparte în sufletul meu, fiecare dintre ele ridică anumite provocări fie coregrafie, fie emoționale cărora le poți face față doar prin implicare totală. Însă cu toate acestea pot spune că rolul Reginei din Albă ca Zăpada ocupă un loc special fiind primul meu rol negativ. Așa cum și tu m-ai comparat mai sus cu o zână din povești au făcut și majoritatea coregrafilor, dar Corina Dumitrescu a văzut lucrurile puțin diferit și mi-a propus acest rol care mi-a stârnit interesul și mi-a ridicat noi provocări.  

Cum reușești să te conectezi cu micii spectatori și ce cauți să le transmiți atunci când ești pe scenă?

Copiii, micii spectatori sunt cei mai sinceri. Ei nu au filtre, nu au preconcepții, ceea ce înseamnă că trebuie ca noi, artiștii adulți, să avem grijă în ce formă le transmitem mesajele, imaginile. Ei sunt primii care ne oferă cel mai deschis și direct feedback, din punctul meu de vedere și cel mai important. Consider că dacă folosesc același canal sincer și direct reușesc să ajung mai aproape de ei.

Andreea Soare

 Cum s-a dezvoltat atât de frumos colaborarea cu OCC, ajungând cu mult dincolo de activitatea ta ca solist în spectacolele de balet?

Mereu mi-a plăcut să îmi diversific activitățile, să îmi ocup tot timpul cu lucrurile care mă pasionează și îmi oferă satisfacții. Așa a început și colaborarea pentru alte proiecte, în afara celor coregrafie, în cadrul Operei Comice pentru Copii. În urmă cu vreo cinci ani am început prin a coordona minunata noastră echipă de voluntari, apoi am început ușor, ușor să mă implic în organizarea festivalurilor, a evenimentelor speciale alături de cea mai ambițioasă și visătoare echipă și de aproape doi ani sunt coordonatorul departamentului de balet al Operei Comice pentru Copii. Oricine și-ar dori să facă parte dintr-o asemenea echipă, Echipa OCC, lângă care să viseze să se dezvolte pe planuri cât mai diversificate, să muncească și să reușească să aducă zâmbetele pe chipul copiilor zi de zi.

 Anul acesta a avut loc prima ediție a Bucharest Dance Competition, organizat de OCC în cadrul FOC 2019. Cum a apărut ideea acestei competiții și care a fost scopul ei?

Ideea organizării Bucharest Dance Competition 2019 la Opera Comică pentru Copii a venit în momentul în care am observat că instituția noastră produce din ce în ce mai multe spectacole ai căror protagoniști sunt copiii. Credem că Bucharest Dance Competition 2019 este o poartă de intrare a micilor concurenți în cariera de artist, pe cea mai importantă scenă a copiilor din România.

Anul acesta au fost prezentate în fața juriului 220 de momente coregrafice, in cadrul celor 2 zile de competitie. Cred că este un început promițător și având în vedere felul în care se dezvoltă ideile și proiectele la Opera Comică pentru Copii sunt sigură că Bucharest Dance Competition va deveni, în cel mai scurt timp, cea mai importantă competiție de gen din România.

Care este cea mai mare satisfacție cu care închei stagiunea aceasta la Opera Comică pentru Copii?

Satisfacția cea mai mare vine atunci când însumez și rememorez toate idealurile atinse, toate visele împlinite și toate rezultatele obținute, iar stagiunea acesta sunt mândră să spun că departamentul de balet a obținut mari progrese atât profesionale cât și interumane. Am o satisfacție enormă atunci când văd că o echipă de patruzeci de balerini, aproape jumătate dintre ei provenind din țări, chiar continente străine, este unită pentru același scop: performanța! Stagiunea aceasta au demonstrat-o din plin!

Festivalul Poveste de Crăciun, Festivalul Opera Copiilor și toate celelalte evenimente speciale organizate împreună cu colegii mei s-au dezvoltat într-un ritm incredibil, atrag și bucură un număr din ce în ce mai mare de copii prin activități culturale și educative, iar cel mai nou proiect al Operei Comice pentru Copii, Bucharest Dance Competition a avut parte de un mare succes. Mă declar fericită în acest final de stagiune, dar cu și mai multe idei și ambiție pentru stagiunea care urmează.

Ce surprize pregătești pentru stagiunea 2019-2020? Care este principalul proiect și ce ne poți dezvălui despre el?

Principala surpriză și o nouă provocare pentru mine este debutul ca regizor și coregraf pentru „Scufița Roșie”, baletul ce va avea premiera în luna noiembrie. Pe parcursul ultimilor doi ani am observat că cele mai de succes spectacole susținute în Sala UnderGrant au fost cele care au avut la bază povești foarte cunoscute, întâlnite în toate mediile la care un copil are acces (desene animate, filme, cărți de colorat, jocuri), lucru care m-a îndemnat să aleg acest titlu. Avem de a face cu o poveste cu un puternic mesaj educativ și inițiatic, acela al protecției materne și al auto-protecției pe care copilul trebuie să și-o dezvolte, iar într-o lume din ce în ce mai vulnerabilă în privința spațiului și al securității private, maniera în care povestea previne copilul pe această temă este potrivită pentru completarea spectrului educației culturale și civice. În demersul de formare al exemplelor personale ale copiilor, identificarea Scufiței Roșii cu baletul (profesie îndrăgită la care aspiră foarte multe fetițe) este un mijloc prin care receptarea mesajului poveștii devine mult mai facilă. Ineditul proiectului pe care îl propun este reprezentat de caracterul deschis al finalului poveștii și de implicarea direct publicului, a copiilor, în stabilirea cursului pe care povestea trebuie să îl urmeze. Spectatorii aleg propriul erou.

Citește și

Din secretele unui manager de succes din Forbes 30 sub 30. Emil Pantelimon, Omul OCC al lunii mai

See Also

Valentin Racoveanu, cel mai longeviv artist al Operei Comice pentru Copii

Bogdana Pascal, despre scenografie pe înțelesul copiilor

Felicia Filip – Părintele este, nu o dată, cel educat de copil

Răzvan Mazilu. Trebuie să îmi acord provocări noi, care de care mai radicale. Interviu

Corina Dumitrescu: nu mai căutați morala în spectacolele pentru copii!

Dacă vă plac articolele Pisicii, vă invit să daţi like paginii de Facebook, pentru a fi la curent cu toate noutățile.

 

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


Copyright Ioana Marinescu Sima 2020 | Branding & Website realizat de Ama Mihaescu CREATIVE STUDIO 

Scroll To Top