Am cunoscut-o pe Raluca Kișescu în urmă cu mulți ani, la un eveniment de la școala bunicii mele, care i-a fost profesoară și dirigintă. Am urmărit-o apoi cu admirație, în mediul online, în calitate de director de corporație, apoi de antreprenor, autor de carte, consultant de business, alergător la maraton, om care se implică în acțiuni caritabile. Este un model de om pentru mine, de aceea am invitat-o în emisiunea Canapeaua roșie de la BiziLiveTV , ca să vorbim despre toate acestea și un pic în plus :-). Simt că ne-ar mai fi trebuit pe puțin vreo oră ca să atingem pe larg toate subiectele, pentru că Raluca este un om de la care chiar ai ce învăța, dacă te preocupă dezvoltarea și evoluția.
Am pornit discuția cu Raluca Kișescu de la cum schimbăm macazul de la cariera într-o corporație la antreprenoriat
Raluca a luat decizia de a pleca din corporație în urmă cu cinci ani. Era un gând care îi dădea târcoale demult, pentru că simțea că singura variantă de a crește în interiorul companiei pentru care lucra era să plece din țară, ceea ce nu considera că i se potrivește. Decizia de a renunța la zona de confort nu a fost ușoară, dar Raluca a ales să o privească cu lejeritate și pur și simplu să se arunce, să încerce și să testeze și alte domenii. A activat o perioadă ca trainer de business pentru corporații, apoi a devenit consultant creativ de business. În contextul actual, în care se pare că oamenii s-au cam „speriat” de criză și caută mai mult stabilitatea, să pleci dintr-un loc de muncă sigur nu mai pare chiar atât de ușor, dar, cum spuneam și în emisiune, nicio hotărâre nu este „pe viață” și oricând putem reveni asupra ei dacă nu ne simțim confortabil.
Ce înseamnă strategie creativă de business?
Business-ul și creativitatea merg mână în mână, crede Raluca Kișescu, indiferent de domeniu. Este vorba de soluții inedite de optimizare și eficientizare. Teoria oceanului albastru spune că dacă vrei să câștigi cotă de piață, nu încerca să fii un peștișor roșu într-un ocean de peștișori roșii, ci caută să fii peștele albastru, să faci lucrurile diferit, fără să fie nevoie să inventezi roata sau să investești foarte mulți bani. Este vorba de un alt tip de poziționare, iar strategia creativă de business te ajută să faci lucrurile diferit, cu resurse destul de puține. Un strateg creativ de business caută soluții noi, nu să imite, ci să inventeze și să adapteze. Mediul de business este deschis la a aborda lucrurile altfel, mai ales în perioade critice pe piață. Mare parte din ceea ce se planifica pe termen lung nu a mai funcționat, așa că oamenii vin cu idei și artificii, apărute din nevoia de a crea ceva într-un context nefavorabil economic. Se găsesc soluții, tocmai pentru ca oamenii să poată funcționa mai departe. O soluție este oferirea de consultanță integrată, prin asocierea mai multor experți, care să se ocupe de un business în mod unitar.
Povestea unicornului care a alergat de la birou la Rio
Unicornul este simbolul ales de Raluca împreună cu agenția care i-a creat site-ul și reprezintă logo-ul ei de business. Simbolistica unicornului este mai complexă, el reprezintă persoanele energice, colorate, care vor să aducă ceva nou în lume. Cartea „Unicornul care a alergat de la birou la Rio”, apărută la editura Curtea Veche conține sfaturi pentru cei care vor să facă schimbări profesionale, dar are și doza de fun, de culoare la care te duce cu gândul carnavalul de la Rio. Unicornul din carte este un personaj feminin de 39 de ani, care vrea să facă o schimbare și pornește într-o experiență nouă de viață. Scrie despre asta și predă notițele unei jurnaliste pentru a scrie această carte. Unicornul Ralucăi se adresează oamenilor de toate vârstele și se dorește a fi o sursă de inspirație pentru cei care își doresc schimbări de orice fel și în orice moment.
În afară de jobul de consultant creativ de business și scriitor Raluca aleargă la maratoane
A început cu patru ani în urmă, ghidată de aplicația Run Keeper și și-a pus obiective ambițioase încă de la început. După 3 semi-maratoane, Raluca a ales să participe la un maraton întreg, pentru care s-a antrenat timp de 5 luni de zile câte 4 zile pe săptămână. Alergatul la maraton este o experiență de dezvoltare personală și depășire a propriilor limite. Un astfel de hobby te ajută mental, îți dă echilibru și o stare foarte bună. Motivația vine pur și simplu din obiectivul propus, dacă știi că ai de atins ceva, realizezi că nu îți permiți să sar etape.
Despre cursurile de business pentru adolescenți
De câțiva ani, Raluca susține cursuri de pentru adolescenți – de comunicare, personal branding, de leadership și noțiuni de marketing – unde le prezintă exemple concrete de persoane și business-uri de succes, le expune probleme de afaceri și îi provoacă să găsească soluții. În ceea ce le transmitem copiilor noștri este esențial să ținem cont de faptul că majoritate meseriilor viitorului nu există, iar cerințele vor fi mult mai exigente, iar copiii au nevoie de oameni care să îi ghideze pe drumuri noi, nebătătorite.
Găsiți cartea scrisă de Raluca Kișescu, „Unicornul care a alergat de la birou la Rio” pe site-ul editurii Curtea Veche, iar acum orice comandă beneficiază de o ofertă specială.
Poți urmări emisiunea Canapeaua roșie aici. Ai nevoie doar să îți faci abonament și ai acces la foarte multe emisiuni și resurse utile pentru dezvoltare personală și profesională.
Citește și
Canapeaua roșie. Dietă sau stil de viață cu Claudia Buneci
Canapeaua roșie. De la suferință la vindecare după divorț
A doua ediție Canapeaua roșie. Despre energie feminină
Prima ediție a emisiunii Canapeaua roșie. Ce este și cum facem dezvoltare interioară?
Odată ce te-ai regăsit, e cam greu să te mai pierzi vreodată
Ritualuri pentru o stare de bine. Tu ce faci zilnic pentru tine?
Dacă vă plac articolele mele, vă invit să dați like paginii de Facebook, pentru a fi la curent cu noutățile