Am povestit despre modul în care s-au organizat școlile private pentru a face față situației inedite de închidere forțată a școlilor și izolare la domiciliu. Am dat și exemple din sistemul de stat, despre cum s-au organizat învățătorii, diriginții și profesorii, mai mult pe cont propriu, în special pe platforma Zoom pentru a păstra comunicarea cu elevii. Punctam în articolul respectiv despre inițiativa celor de la Kinderpedia, platforma on-line de comunicare educațională de a oferi funcționalitatea de platformă gratuită unităților din învățământul de stat pe perioada crizei.
În urma unui demo live făcut de unul din trainerii Kinderpedia, am înțeles cum a fost adaptată aceasta ca platformă gratuită pentru școlile din învățământul de stat
Fiecare părinte primește prin e-mail un cont de conectare. Fiecare cadru didactic are câte o clasă pe care o administrează și adaugă în ea toți elevii pe care îi are și pe membri familiei. În platformă există o funcționalitate de mesagerie, unde se poartă discuțiile cu fiecare părinte. Tot aici se pot da și remindere, iar mesajele trimise pot fi programate să se transmită într-o anumită zi, la o anumită oră. Există mesaje predefinite, de tipul „copilul va fi preluat azi de altcineva” sau „copilul este bolnav, nu va veni la școală”, etc. În rubrica dedicată copilului, cadrul didactic completează absențele și prezențele, ora venirii la școală – când este cazul, acum nu este, adaugă fotografii, care nu sunt vizibile pentru restul utilizatorilor, fișiere și tot aici se pot adăuga și vedea și notele. Există o rubrică separată pentru evenimente, unde administratorii pot adăuga evenimente la care pot invita părinții sau alți membri utilizatori. Se pot crea și chestionare pentru părinți sau profesori, unde răspunsurile pot fi cu variante de răspuns sau răspunsuri libere.
În platformă există și funcția de videoconferință, integrată cu ZOOM, fără limită de timp și care poate susține până la 100 de participanți
De asemenea, există o funcție de facturare, unde fiecare elev are plan tarifar, care se poate personaliza în funcție de prezență și care generează factura la data exactă. Se poate plăti și eșalonat, iar suma rămasă se actualizează automat.
Pe scurt, între funcționalitățile Kinderpedia se numără: managementul copiilor și al familiilor, managementul claselor, înscrierea si planificarea capacității, orarul de activități, catalog, carnet de note, prezență, predare video la distanta, calendarul de evenimente, meniul săptămânal, check-in pe baza de QR code, cronologie zilnică și raportare, observații individuale pentru fiecare activitate, galerie foto și video, notificări push personalizabile pe aplicația mobilă, registrul medical al copiilor, modul de chestionare, modul de newsletter, stocarea de documente în cloud, managementul mai multor locații, rapoarte personalizate, prognoza veniturilor, facturarea automată.
Există câteva tutoriale, pe care Kinderpedia le pune la dispoziție
Tutorial profesor: https://vimeo.com/398112774
Tutorial parinte: https://vimeo.com/398370668
Pentru inregistrare: https://www.kinderpedia.co/
Până în acest moment, feedback-ul primit de la cadrele didactice din învățământul de stat este unul pozitiv, la fel și cel al părinților. Să sperăm cu toții că lucrurile vor reveni la normal și Kinderpedia va fi din nou platforma de comunicare on-line între școală și profesori, nu platforma de învățare on-line.
Citește și
Școala on-line sau cum s-au organizat școlile să susțină învățarea de acasă
Activități on-line în perioada de izolare
Ce facem cu copiii în casă? Activități distractive pentru copii mari și mici
Activități pentru copii. Mini colecție cu idei de jocuri noi
Jocuri din copilăria părinților, de jucat alături de copii
5 jocuri care dezvoltă inteligența emoțională a copilului
Dacă vă plac articolele Pisicii, vă invit să daţi like paginii de Facebook, pentru a fi la curent cu toate noutățile.
E bine ca s-a implementat aceasta platforma, e un semn ca macar incercam sa mai dezvoltam educatia din scoli…
Da, e nevoie de toate resursele acum