Now Reading
Acordarea de burse de performanță, o altă nedreptate uriașă a sistemului românesc

Acordarea de burse de performanță, o altă nedreptate uriașă a sistemului românesc

bursele de merit

Vă aducem la cunoștință faptul că, pentru anul școlar 2018-2019, concursurile…nu se regăsesc în lista de coduri CAEN, bla bla bla, drept pentru care eleva … nu va beneficia de bursă de performanță. Scurt și la obiect, așa sună mailul primit de la școală în care mi se spune că Ana nu face performanță și, în consecință nu se încadrează în categoria celor care merită burse de performanță.

Nimic despre scrisoarea de la Opera Comică pentru Copii. Pe aceea nici măcar nu au luat-o în calcul și cel mai probabil nici nu au citit-o. Pentru că acea scrisoare nu este încadrată în niciun cod CAEN. Ministerul Educației, printr-o mărită ordonanță, a decis el că un copil care susține 2 luni și jumătate de repetiții cot la cot cu adulții nu face performanță. Un copil care, în zile în care ajunge  acasă chiar și la ora 22.00 își ia în continuare temele și ține pasul cu programa și cerințele școlare nu face performanță. Un copil care susține 7 spectacole de 2 ore și jumătate cu casa închisă și alături de artiști consacrați nu face performanță.

Copiii care susțin zeci de ore de repetiții, de antrenamente, de studiu nu fac performanță și nu se califică la aceste burse

Burse de performanță merită copiii ai căror părinți fac vânătoare de concursuri cu cod CAEN, copiii ai căror profesori se duc în gașcă la respectivele concursuri și au aranjamente reciproce, pe sistemul te-am ajutat, mă ajuți și tu și își împart diplomele între ei, cât să dea bine la dosar și să ia copiii lor burse, să mai cotizeze părintele și anul următor la lecții.

Nu am ales niciodată concursurile după cod CAEN

Le-am ales după caracterul persoanelor care le organizează, după proximitate – majoritatea concursurilor cu cod CAEN sunt foarte departe pe hartă, după corectitudine, după nivel și ținută. O singură dată am trimis materialele pentru varianta on-line – da, da, există și asta! a unui concurs cu cod CAEN. Rezultatul? Diplomă de participare, care nu contează pentru bursă. Oare de ce? Pentru că prestația copilului meu din înregistrare nu a fost bună sau pentru că se terminase numărul de diplome pe toți acoliții și toate pilele? Nu, în general nu sunt deloc adepta acestor teorii, dar în acest caz chiar știu despre ce vorbesc.

Nu am vânat concursuri „pentru bursă” și, cu toate astea, consider că copilul meu face performanță și merită bursă

La fel cum merită mulți alți copii care își dau timpul de joacă și relaxare pe timp de studiu, pe drumuri între activități, copii care își petrec weekend-urile tot în sălile de repetiții sau în sălile de concurs, copii care duc numele României în străinătate – apropo, nici diploma din Macedonia nu era nici măcar menționată în enumerarea din minunatul răspuns. E clar, concursurile internaționale nu fac obiectul aranjamentelor   ordonanțelor de guvern.

Deși mi-am propus asta mai demult, voi face un experiment de dragul demonstrației. Voi căuta concursurile cu cod CAEN și vom merge la ele. Sunt foarte curioasă cu ce rezultate vom veni și mai ales dacă școala va considera de data asta că copilul meu face performanță.

Citește și

Școala românească, o șaorma cu de toate înghițită cu forța

Nu-l lăsa când începe școala. Atunci are mai mare nevoie de tine!

Dragă părinte de copil artist

See Also

Ne-am îmbolnăvit copiii de clasamente

De ce nu îmi duc copilul la concursuri școlare, dar îl duc la cele de aptitudini

Dacă vă plac articolele Pisicii, vă invit să daţi like paginii de Facebook, pentru a fi la curent cu toate noutăţile.

Sursa foto – Freepik.com

View Comments (8)
  • E extrem de dureros, si pentru tine ca parinte dar mai ales pentru copil, cum poti sa-i explici ca toata acea munca sisifica (da, stiu ca face ce-i place, dar e talentata si depune un efort pe care nu multi copii de varsta ei il depun) nu apartine vreunui „cod CAEN” si deci nu e recunoscuta oficial… 🙁 Ma doare sufletul. E unul din multele motive pentru care noi am ales sa emigram, in Romania nu se mai pune accent pe dezvoltarea generatiei care vine din urma decat din punct de vedere al inclinatiei spre „smen, susanea si tzeapa”, foarte putini in Romania inteleg ca asa cum ii crestem, asa o sa-i avem in foarte scurt timp. Copiii mei nu fac performanta, au multe activitati pe care le fac pentru sufletul si corpul lor, eu ii vreau fericiti. Daca as vedea ca vreunul are inclinatii speciale la ceva si isi doreste, absolut, sunt pentru. Dar ce voiam sa spun, la intalnirea cu profesorii de anul asta, profesoara lui Robert a venit la mine si m-a intrebat ce scor a avut la CCAT (asta e un examen in clasa a patra si a opta care urmareste sa vada cum se descurca copiii la scoala la toate materiile la nivel national, rezultatele vin in „percentile” (ceva de genul 90% inseamna ca respectivul copil e mai bun decat 90% din copiii de varsta lui din tara, adica e in primii 10%). Se iau in calcul 4 aspecte: verbal, cantitativ, non-verbal si compus (media primelor trei). Ca un copil sa fie considerat „supradotat” trebuie sa aiba peste 98% la fiecare categorie (si evident, si media). Robert are peste 98% la medie dar are 97% la non-verbal, deci nu e considerat supradotat. Profesoara mi-a spus ca are un alt elev supradotat in clasa pentru care face materia putin mai avansat, si m-a intrebat daca as avea ceva impotriva sa-l includa si pe Robert, ca sa nu-l plictiseasca cu chestii pe care le stie deja si sa-l „challenge” cu chestii mai interesante care sa-i puna creierul mai mult la contributie. M-am bucurat mult, pentru simplul fapt ca s-a gandit la binele copilului, in nici un caz la sabloane si criterii seci. Robert e in al noulea cer de fericire, vine acasa de fiecare data si imi arata ce a mai facut la scoala 🙂

    • Doamne, mi se pare SF tot ce povestesti tu acolo! Ma bucur sa stiu ca mai sunt locuri normale p epamant. Daca ar fi doar dupa mine, as emigra MAINE, dar mai am o parte de convins… 🙁

  • Daca esti curioasa, astea sunt cele patru aspecte:

    Verbal:
    The Verbal Component of the CCAT assesses verbal inductive reasoning, problem solving
    and verbal comprehension. Sub-tests measure oral vocabulary and the ability to make
    inferences, transformations, or judgements, or to remember sequences.

    Quantitative:
    The Quantitative Component of the CCAT assesses general abstract reasoning skills with
    emphasis on inductive reasoning and specific mathematical reasoning.

    Non-Verbal:
    The Non-Verbal Component of the CCAT also assesses inductive reasoning skills; however,
    it does not require the student to use any information gained from other experiences to
    solve the problem. The student is required to detect essential similarities among shapes
    or figures, to generate the rule or principle that explains the relationship and to select the
    answer that goes with the given figures. A second sub-test assesses analogical reasoning
    by asking the student to select the figure which completes a four cell matrix.

    Composite:
    The Composite score gives an indication of the breadth and strength of a student’s
    resources for learning. Students with a High Average or better score, may grasp the
    curriculum quickly. Students with a Low Average or weaker score may experience difficulty
    with the curriculum.

  • Sunt si concursuri on-line!? Asta nu stiam! :)) Imi propusesem si eu o data sa vad care sunt concursurile astea „agreate”, dar nu am reusit sa gasesc lista, drept e ca nici nu m-am strduit prea tare. Avem cateva concursuri de pian unde organizatorul era Min Invatamantului, dar nu as putea spune daca e suficient. Noi inca nu am primit nici un raspuns, daca „performeaza sau nu”, cum ar veni.

    • Si daca o gasesti, prea mult nu te ajuta. Se pare ca unele liste nu sunt bune, in fine…alea de scrie Minister pe diploma nu e musai sa fie in codurile vietii. de fapt, majoritatea nici nu sunt ca anul trecut am avut si eu vreo 3 cu Minister si mi-au servit fix ca astea fara Minister de anul asta 🙂

  • Fata mea a participat in fiecare an la un concurs inscris in CAEN si a luat mereu bursa de performanta.
    Eu am alta problema cu autoritatile din Sibiu. Anual inspectoratul Scolar face gala olimpicilor in care premiaza copiii cu rezultate bune la olimpiade. Dominique n-a fost niciodata printre acei olimpici pe motiv ca pt muzica nu sunt bani 🙁 . La aceaste gale au cantat copii talentati, dar Domi n-a fost chemata pe motiv ca ea e cunoscuta si trebuie si altii promovati 🙁

Leave a Reply

Your email address will not be published.


Copyright Ioana Marinescu Sima 2020 | Branding & Website realizat de Ama Mihaescu CREATIVE STUDIO 

Scroll To Top