„Arestată” mult prea mult timp la domiciliu de varicela care ne-a lovit pe amândouă, cu destul de puțin chef și disponibilitate către lista de lucruri de făcut, cu un copil destul de plictisit și cu un moral nu prea ridicat, am găsit activitatea pe care am simțit-o cea mai potrivită pentru mine. M-am apucat să fac curat în casă. Treaba asta mi-a consumat energia și mi-a dat sentimentul de utilitate, că „văd” ceva în urma mea.
Am luat-o ușurel, la nivel micro. Am început cu biblioteca de pe hol. Am aruncat toate hârtiile și chestiile inutile, am triat cărțile, am dat din ele, am făcut loc pentru cele noi și le-am ordonat pe cele de citit. A urmat apoi un dulap din sufragerie, unde păstram de-a valma chestii de floristică. Am decis că tot ce înseamnă flori nu voi mai lucra în casă, așa că am păstrat un minimum pentru urgențe și am făcut dulapul „lună”. Au fost acțiuni mici, care însă mi-au dat o stare de bine și m-au făcut să realizez că, dacă vrem să avem curat și liniște în minte și suflet, trebuie să avem curat întâi în casă.
De aceea, am rugat-o pe Diana Mihăilă, professional organizer autorizat – adică un fel de Marie Kondo neaoșă și mai simpatică 🙂 să ne spună cum ne putem „detoxifia” casa la început de an, ca să pornim la drum cu forțe proaspete.
Începutul de an este un bun moment să te descotorosești de tot ce simți că te încurcă ori că te ține în loc și să îți asumi schimbări
Dacă anul acesta mi-am propus să îmi reorganizez locuința, încep prin a-mi face un plan cu tot ce vreau să pun la punct. Apoi stabilesc în ce fel ajung la rezultatele dorite și îmi asum niște termene clare pentru aceste acțiuni.
Este mai mult decât fezabil să îți aloci o zi pentru organizarea fiecărei încăperi din casă
Cei mai mulți dintre noi nu ne confruntăm cu cazuri extreme de dezordine, deci, câteva ore de muncă susținută se vor traduce în rezultate palpabile chiar la final de zi. Și asta îți va da spor să te ocupi și de restul locuinței!
Începi prin a pune în saci și cutii obiectele pe care știi că vrei să le dăruiești, să le donezi, să le reutilizezi, să le reciclezi ori să le arunci
Adună-le pe toate într-un singur loc. Mergi mai apoi prin fiecare încăpere și extrage de acolo ce trebuie să ajungă în altă cameră. În felul acesta, organizarea per spațiu devine mult mai simplă și mai rapidă.
În funcție de dimensiunea și compartimentarea spațiilor de depozitare, alegi metoda de stocare și/sau împachetare. Poți stivui, poți pune pe seturi ori categorii, poți crea ținute sau, la fel de bine, poți prelua elemente din celebra metoda KonMari. Doar tu știi ce se potrivește cel mai bine stilului tău de viață!
Nu încerca să alegi metode complicate și să condiționezi organizare de tot felul de sisteme pe care le vezi online și în magazine. Dacă le ai, bine! Dacă nu, te bazezi foarte mult pe stilul în care pui obiectele la păstrare.
Lasă la îndemână ce îți trebuie zilnic sau săptămânal și pune mai în spate ori mai departe ce este necesar ocazional și sezonier
Pe blog, am început o listă cu lucruri simplu de făcut pentru ca locuința să arate mereu peste medie de ordonată. Ele nu înlocuiesc un proces amplu de organizare, dar îl pot stimula. Dacă vrei să faci ordine o dată pentru totdeauna, îți recomand programul gratuit pentru o lună pe care l-am creat. După ce îl finalizezi trebuie doar să menții!
Nu uita că organizarea nu implică doar buna gestionare a lucrurilor din casă!
Ea include și folosirea optimă a timpului, a banilor și a resurselor de care dispunem, precum și managementul corespunzător al spațiului și al ustensilelor de lucru, pentru a fi cât mai eficienți. Îmbinate, ele se traduc într-o viață mult mai echilibrată!
Tu ce ți-ai propus să facă pentru casă la acest început de an?
Sursa foto – Facebook Diana Mihăilă
Citește și
3 săptămâni de „detox”. Săptămâna 1 – focus pe alimentație
Cum să îți organizezi casa fără să devii sclava ei. Sfaturi de la o mămică organizată
Ai grijă de tine! Sfaturi de la Dr. Oz
Un exercițiu care mi-a schimbat, la propriu, viața
Cum să devii o persoană mai calmă în noul an
Dacă vă plac articolele Pisicii, vă invit să daţi like paginii de Facebook, pentru a fi la curent cu toate noutăţile.
OOoo!lista mea e nesfarsita!Sau asa am eu impresia ca de ce faci de ce iti vin mai multe idei.Sotul meu a avut concediu la sfarsit si inceput de an asa ca am incercat sa ‘recuperam’ tot ce nu putem face in timpul anuli cand vine tarziu de la servici si e plecat in delegatii.Am reusit sa facem o parte din ele si intradevar am un mare sentiment de usurate cand ma uit in urma si cand vad colturi care erau bolate cum infloresc.Parca ma umplu de Energie si mi se face ordine in ganduri plus ca creste sentimentul de satisfactie i urma unui lucru dus la sfarsit (mai ales cand astepti atat de mult sa se intample).Inca mi se invart prin cap idei si solutii ce si cum sa facem mai departe asa ca am inceput anul in forta.Ma tem ca saracul ‘sot’ da semne de disperare la ‘pretentiile ‘mele dar asta e .Lucrurile amanate trebuie facute la un moment dat.:)
Da, e un sentiment tare placut de satisfactie atunci cand termini, chiar si o bucatica. Eu si un sertar daca fac pe zi si tot ma declar multumita. Mi-am propus sa fac cate ceva in fiecare zi, atat cat sa nu imi dea prea tare peste cap restul programului, dar si sa simt ca am facut ceva si pentru casa. Mult succes!