Now Reading
1 din 4 români nu are acces la apă caldă. Povestea unei campanii care aduce confortul acolo unde pare imposibil

1 din 4 români nu are acces la apă caldă. Povestea unei campanii care aduce confortul acolo unde pare imposibil

 

1 din 4 români nu are acces la apă caldă. 27% din populația României locuiește într-o gospodărie care nu dispune de baie, duș sau toaletă cu apă curentă, față de o medie de 2% la nivelul Uniunii Europene, ceea ce așează România pe ultimul loc în ceea ce privește accesul populației la apă curentă în propria locuință. Sunt doar niște cifre, nu? Pe care suntem tentați să le ignorăm, pentru că este mult mai simplu. În lumea nebună în care trăim, faptele bune trec aproape neobservate. E mai ușor să bârfești, să critici, să te plângi. Să consideri că ajutorul tău nu înseamnă oricum nimic și atunci de ce te-ai mai obosi? Să mergi după trend și să demontezi, mai degrabă decât să construiești.

Și totuși, lumea se schimbă

Există oameni care aleg să rupă tiparele, să treacă dincolo de situații și bilanțuri, să nu se mulțumească să tragă linie la finalul anului pe lista de obiective, ci să pună ceva și în dreptul rubricii “Cu ce am contribuit azi la binele unui om sau al unei comunități” Vestea bună este că există și companii care nu mai lucrează doar cu cifre, ci și cu inima. Companii care aleg să încerce imposibilul și, culmea, le și iese. Am avut bucuria de a afla o astfel de poveste, în care oamenii de la birouri și-au suflecat mânecile, au lăsat dosarele groase să aștept puțin pe birouri și și-au unit eforturile pentru a-i ajuta pe cei care au cu adevărat nevoie să fie ajutați.

Ariston Comfort Challenge este un pariu pus cu «nu se poate »

Este prima campanie globală prin care grupul Ariston și-a propus să ducă confortul acolo unde nici nu ți-ai putea imagina.   După ce au reușit să realizeze o casă modulară sustenabilă, care oferă confortul necesar chiar și la -40 de grade, în Insula Disko din Groenlanda, pentru ca cercetătorii care studiază schimbările climatice să își poată continua munca, Ariston s-a aplecat asupra a două probleme majore din România.

Salvamontiștii, eroii fără pelerine, care luptă cu moartea în fiecare zi

Nu știu despre voi, dar eu am un respect uriaș pentru angajații Salvamont, mai ales după ce am experimentat pe pielea mea o salvare de urgență, anul trecut când mi-am scrântit glezna la schi. Toată operațiunea s-a defășurat cu extrem de multă grijă și eficiență, oamenii au acționat cu profesionalim, dar și empatie, adică exact de ceea ce are nevoie un om rănit și speriat. Din păcate, condițiile în care lucrează acești eroi fără pelerine și cu mâinile goale sunt departe de ceea ce ar trebui, adică un minimum de confort.

De aceea, Ariston a decis să ducă confortul în vârful muntelui, acolo unde echipele Salvamont salvează zeci de vieți în fiecare zi, și a încheiat un parteneriat cu Asociația Națională a Salvatorilor Montani din România. Până acum, au fost dotate 30 de centre și baze de salvare cu centrale termice în condensare și boilere electrice de ultimă generație.  Astfel, 700 de salvatori montani și voluntari, alături de zeci mii de turiști, beneficiază acum de acces la apă caldă menajeră și încălzire.

https://www.youtube.com/watch?v=ANZnkKtcKs4
Proiect Salvamont

1 din 4 români nu are acces la apă curentă

Este o realitate crudă a României în anul 2019. Oamenii nu au apă în case, dispensarele și spitalele nu au apă caldă să poată asigura confortul pacienților, copiii nu au apă la școală și, de multe ori, nici toalete.

Alături de Crucea Roșie Română, au fost identificate locații din România care nu beneficiază de acces la apă caldă: școli, grădinițe, cămine de copii și vârstnici, centre medicale. În 2018 și 2019, Ariston a donat peste 1000 de boilere electrice în peste 600 de insituții beneficiare. Peste 112.000 de copii și vârstnici au acum acces la apă caldă datorită acestei inițiative.

În cei 2 ani de implicare în aceste două cauze atât de importante, Ariston Comfort Challenge a creat o poveste despre provocare, schimbare și implicare

Scrierii ei s-au alăturat și nume grele, precum multipla campioană mondială la canotaj Elisabeta Lipă, Andrei Roșu, singurul român care a traversat înot Canalul Mânecii, alpinistul Alex Găvan și vedetele de televiziune Cabral și Adela Popescu. Cu toții pun umărul la continuarea acestei provocări, pentru că nici măcar companiile mari nu au super puteri și nu pot duce tot greul singure.  Este nevoie de implicarea a cât mai mulți oameni, pentru că, așa cum spunea Alex Găvan la conferința de prezentare a campaniei, niciun act de compasiune nu este prea mic. Ariston Comfort Challenge face un apel la toți cei care pot ajuta cu donații către Crucea Roșie , donații ce vor fi folosite pentru reabilitarea grupurilor sanitare ale instituțiilor care se află într-o avansată stare de degradare.

https://www.youtube.com/watch?v=0817k17bdE8

Citește și

10.000 de clătite în schimbul unei vieți sau o moarte ca un început

Când moartea are nevoie de un râs în față și o faptă bună

Faptele bune se fac pentru oameni cât sunt în viață

See Also

Lăsați lacrimile mamelor să curgă, nu le mai opriți!

Mamele ar trebui să trăiască veșnic

Ne trăim viețile prin ecranul telefonului

Tu mai știi cum miros salcâmii?

Dacă vă plac articolele Pisicii, vă invit să daţi like paginii de Facebook, pentru a fi la curent cu toate noutăţile.

 

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


Copyright Ioana Marinescu Sima 2020 | Branding & Website realizat de Ama Mihaescu CREATIVE STUDIO 

Scroll To Top